به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی شنبه شب در نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی قم افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در برابر جهان اسلام و مسلمانان منطقه وظایفی برعهده دارد و اینگونه نیست که سوریه و عراق را به حال خود رها کنیم تا داعشی ها حتی یک آجر از عتبات باقی نگذارند.
وی دربخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: متغیرهای قبل و بعد از انقلاب بسیار متفاوت است و نخستین افرادی که باید به این متغیرها توجه داشته باشند، علما و روحانیان هستند.
وی افزود: در تاریخ اسلام همواره عالمان مجاهدی بودند که به دنبال تبیین و پاسداری از گنجینه دین و میراث اهل بیت(ع) و مقابله با ظلم و ظالمان و اندیشه های انحرافی و غیر دینی بوده اند.
وی با بیان اینکه همانگونه که تغییر موضوع در استنباط احکام تأثیر دارد، تغییر در مسائل اجتماعی و فرهنگی و سیاسی، تکلیف ما را تحت تأثیر قرار می دهد، خاطرنشان کرد: تکلیف مردم در عصر نبوی با عصر علوی تفاوت داشته و مشکل برخی خواص و صحابه پیامبر اکرم(ص) نیز همین مسأله بود که به برخی متغیرها در این دو برهه توجه نکردند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه افزود: یکی از متغیرهای تغییر یافته در قبل و بعد از انقلاب، ماهیت حکومت است، وقتی حکومت لائیک و ضد دینی، به حکومت دینی مبدل شده است، صحنه مبارزه متفاوت می شود و امروز باید با مستکبران و رژیم صهیونیستی و جریان هایی که در برابر حکومت دینی قد علم کرده اند، مقابله کنیم.
وی یکی دیگر از متغیرهای تغییر یافته را محوریت حکومت و در رأس قرار گرفتن ولی فقیه دانست و گفت: سومین متغیر ساختار حکومتی است، از جمله نظام قانونگذاری و ما باید وظیفه و تکلیف خود را در راستای حمایت از نظام اسلامی و در برابر هجمه به شورای نگهبان بدانیم.
سعیدی با بیان اینکه امروز قوای سه گانه باید در خدمت نظام اسلامی و ولی فقیه باشند، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی مدل حکومتی تغییر یافته و به مردمسالاری دینی مبدل شده است و این یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید قدردان آن باشیم.
وی با بیان اینکه امروز عرضه و تقاضا متفاوت شده است و در حال حاضر چندین هزار روستا به روحانی نیاز دارند، تصریح کرد: حوزه های علمیه باید مستقل باشند، اما دولت باید وظیفه خود در برابر حوزه ها را انجام داده و به ایجاد زیرساخت ها کمک کند و این درست نیست که اگر دولت به بیمه و خدمات حوزه ها کمک کند این همه مورد بحث قرار بگیرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی شیعه تحقیر شده منزوی به شیعه پرچمدار اسلام تبدیل شده است و به عنوان یک مکتب بالنده موجب نگرانی استکبار و تکفیری ها شده است، اظهار داشت: اهل سنت 4 دسته هستند که سه دسته با ما همفکری و همراهی داشته و یا مشکلی با ما ندارند، بنابراین اگر سخنی در جهت توهین به مقدسات اهل سنت زده شود، عوارض غیرقابل جبران خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امروز تقابل میان سوسیالیسم و کاپیتالیسم به تقابل میان کفر و اسلام تبدیل شده است، گفت: امروز افتخار ایران اسلامی، برخورداری از منطقی است که بر وحی، حس و عقل تکیه کرده و این سخن بلند کشورمان در برابر کشورهای غربی است.
سعیدی شناخت وظیفه و تکلیف در برابر مؤلفه هایی که پس از انقلاب اسلامی تغییر یافته اند را بسیار مهم و اساسی عنوان کرد و افزود: ما باید در برابر متغیرهای کنونی، مرزبندی خود را مشخص کنیم، چنانچه در فتنه 88 دعوا میان دو کاندیدا نبود، بلکه تقابل میان اسلام ناب بر مبنای گفتمان نبوی و علوی و اسلام مدرنیته سکولار بود.
وی در پایان از برگزاری کنگره سراسری شهدای روحانی در سال آینده خبر داد و گفت: 3900 شهید روحانی دفاع مقدس و مدافع حرم در کشورمان وجود دارد که حقیقتا همچون ستارگان فروزان در تارک اسلام و انقلاب می درخشند و باید نام و یاد آنها را برای آیندگان زنده نگه داریم.
در پایان این مراسم از تمبر ویژه کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم نیز رونمایی شد.
نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم با حضور آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، استاندار قم و جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه، اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران اجرایی و خانواده های معظم شهیدان در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.