به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا روز شنبه در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه موقت قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در سالن محراب حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، با بیان این که برخی از سوادآموزان در حال حاضر به عنوان عضو هیات علمی مشغول به کار هستند، اظهار کرد: هم چنین برخی از آنها به عنوان کارآفرین نمونه شناسایی شده‌ اند.
وی بیان کرد: نهضت سوادآموزی برای آموزش مهارت ‌های گوناگون به سوادآموزان فعالیت های موثر و مطلوبی را انجام داده است، هر چند که هدف اصلی ما، سوادآموزی می باشد، ولی دیگر مباحث از جمله ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه نیز در کنار سوادآموزی مورد توجه قرار می گیرد.
وی با اشاره به ارائه خدمات سوادآموزی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و زندانیان به صورت ویژه اظهار کرد: در مجموعه نهضت سوادآموزی به دنبال خدمت ‌رسانی به مردم هستیم و در این زمینه از ظرفیت ها و توانمندی ‌های مختلف بهره می بریم.
قاسمی نیا بر لزوم مشارکت دستگاه ‌ها در حل مشکل بی‌ سوادی در جامعه تاکید و اظهار کرد: دستگاه ‌های اجرایی استان قم تلاش و کوشش می ‌کنند تا با روحیه بسیجی بتوانند کار خود را به شیوه مطلوب دنبال کنند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم هم چنین یاد شهیدان از جمله 146 شهید نهضت سوادآموزی کشور که 3 تن از این شهیدان از استان قم هستند را گرامی داشت و بر ادامه راه شهدا و میثاق با ولایت تاکید کرد.
وی طرح سوادآموزی والدین بی سواد دانش آموزان در 3 سال اخیر و راه اندازی مرکزهایی برای حرفه آموزی سوادآموزان را از دیگر برنامه های معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم نام برد.
هفتم دی ماه سال 58، سازمان نهضت سوادآموزی با هدف باسواد کردن بی ‌سوادان کشور تشکیل شد؛ امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران طی پیامی، قشرهای گوناگون مردم را به مبارزه فراگیر با نقیصه بی سوادی فرا خواندند و از مسئولان خواستند تا آموزش و پرورش با تمام امکانات بپاخیزد و ریشه بی سوادی را از بُن برکند و بر همین اساس سازمان نهضت سوادآموزی به عنوان یک نهاد انقلابی تاسیس شد.
در حال حاضر در استان قم حدود 33 هزار تَن بی سواد هستند.
در این دیدار جمعی از دست اندرکاران و کارشناسان نهضت سوادآموزی استان قم و کسانی که با آموزش سواد در این نهاد، به درجه های عالی علمی و کارآفرینی رسیده اند، نیز حضور داشتند.
7406/ 6133/خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.