به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرری در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) افزود: هر چند که مشکلاتی در این کشور وجود دارد ولی مسئولان خدمات زیادی را انجام داده اند و همواره در جهت حل این مشکلات گام بر می دارند.
وی اظهار کرد: گرانی و مشکلات مالی برخی از موسسات امکان دسترسی دشمنان را به توطئه ای جدید فراهم می کند و این مردم هستند که باید هوشیار باشند و به هیچ کشوری اجازه ایجاد کشمکش درونی در کشور را ندهند.
وی ادامه داد: مردم اجازه نمی دهند تا دشمنان سوار بر موج بی اعتمادی شوند و از این دسیسه ها درجهت رسیدن به منافع خود گام بردارند.
امام جمعه موقت شهرری ادامه داد: درمقابل این فتنه ها همواره هوشیار باشیم و بدانیم که این فتنه ها در کمین مردم انقلابی ما هستند و ما را تهدید می کنند.
وی در ادامه به سالرزو حماسه 9 دی و اهمیت تبیین این روز اشاره کرد و گفت: 9 دی روز بصیرت و تجدید میثاق با ولایت است و این حماسه جلوه بصیرت‌افزایی و ولایتمداری مردم ایران است.
وی تصریح کرد: شناختن فتنه 88 از تکالیف همه مردم انقلابی محسوب می شود و نیاز است تا اتفاقی که کشور را هشت ماه درگیر کشمکش های خیابانی کرد و لطمه های زیادی را به مردم وارد کرد را به خوبی درک و تفهیم کنیم.
وی اضافه کرد: تمامی اهداف ضد اخلاقی و ضد دینی باید از این کشور دفن شود چرا که خانواده شهدا این اجازه را به کسی نمی دهند تا دشمنان یک حرکت ضد دینی را در کشور نهادینه کنند.
حجت الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: همه ما مکلفیم که ریشه ها وعوامل این فتنه ها را بشناسیم و نوع شعارها و عوامل پشت پرده در داخل و خارج را شناسایی کنیم تا به تحلیلی درست از این جریان ها دست یابیم.
وی در ادامه به سالروز وفات حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: زنان در تاریخ همواره نقشی حساس را ایفا کرده اند و زنان تاریخ ساز برای تمامی اعصار الگوی تربیتی و سیاسی بوده اند.
وی به بیان ویژگی های حضرت معصومه(س) پرداخت و گفت: مهمترین ویژگی ایشان محدثه بودن است که بیشترین احادیث را هم در تبعیت از ولایتمداری بیان کرده اند از این رو سیره و زندگی ایشان سرشار از الگوهایی است که می تواند انسان را به کمال برساند.
وی مبارکه بودن را از دیگر ویژگی های حضرت معصومه(س) نامید و گفت: وقتی که وارد قم شدند ؛ مردم قم از ایشان استقبال کردند و همین حضور باعث شد که این شهر مرکز ولایتمداری، ترویج و زمینه ساز اسلام شود.
امام جمعه موقت شهرری یادآور شد: اگر می بینیم که شهر قم مرجع تمامی اسلام گرایان شده است به خاطر مرقد پاک حضرت فاطمه معصومه(س) است و هم اکنون بسیاری از انسان های حق طلب از دامن این شهر برخاسته اند.
وی با بیان اینکه ولایتمداری را باید از حضرت معصومه(س) آموخت، گفت: تحسن در مقابل حرم عبدالعطیم(ع) ولایتمداری نیست و کسانی که در حرم این امامزاده واجب التعظیم تحسن می کنند وفضای مجازی را پر از فتنه می کنند که ولایتمدار نیستند.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.