به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی روز پنجشنبه در همایش «بررسی شخصیت و اندیشه اخلاقی آیت الله هاشمی رفسنجانی» در سالن همایش های غدیر قم، افزود: از جمله سیاستمداران اخلاق محور کشور ما، آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که چه در دوران مبارزات قبل از انقلاب و چه در زمان تشکیل نظام جمهوری اسلامی، هیچ گاه اجازه نمی داد بدخواهان از اندیشه و رفتار او سو استفاده کنند.
وی بیان کرد:ایشان انسانی سخت کوش بود که با جان و مال خود در مسیر موفقیت نظام گام برداشت و همواره برای جایگاه رهبری به عنوان ستون نظام، احترام خاصی قایل بود و اجازه نمی داد مسائل سیاسی به این جایگاه آسیب برساند.
وی ادامه داد: هاشمی نشان داد که می شود دین را در عرصه های مختلف نظام سیاسی و اجتماعی پیاده کرد، وی در مدت حیات خود پست های مهمی را در نظام جمهوری اسلامی برعهده گرفت و توانست در اداره امور کشور موفق باشد.
احمدی گفت: شنیده شده است هرگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی خطیب نماز جمعه تهران بود، سران کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس کار خود را تعطیل می کردند و پای سخنان وی می نشستند.
وی بیان کرد: مردم ایران قدر آیت الله هاشمی رفسنجانی را می دانستند و بعد از وفات ایشان علاقه خود به این شخصیت اخلاق مدار را به خوبی به نمایش گذاشتند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری 19 دی ماه سال 95 در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
پیکر ایشان صبح روز سه شنبه، 21 دی ماه 95 با حضور میلیونی مردم عزادار ایران اسلامی در دانشگاه تهران تشییع شد و در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) آرام گرفت.
در این همایش که در آستانه فرارسیدن اولین سالگرد ارتحال ایشان ، با حضور جمع کثیری از طلاب، علما، دوستداران و خانواده آن عالم ربانی، برگزار شد؛ علمای برجسته همچون حجت الاسلام و المسلمین سروش محلاتی ،آیات غرویان و غروی ، سید مهدی صادقی استاندار قم و برخی دیگر از مسئولان ملی و استانی حضور داشتند.
همچنین محمد هاشمی ، محسن و یاسر هاشمی، فاطمه هاشمی و برخی دیگر از خانواده مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در این مراسم حاضر بودند.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.