به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی روز دوشنبه در دیدار با مدیران دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال 97 کشور توسط دولت به مجلس شورای اسلامی، آن را انقباضی عنوان کرد و افزود: استانداری قم از همه دستگاه های استان برای تحقق کامل اعتبارات تخصیص یافته به این استان حمایت می کند.
وی در ادامه به حجم بالای مراجعات مردمی به مجموعه های بهداشتی و درمانی استان اشاره و اظهار کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی از عمومیت و حساسیت بالایی برخوردار است؛ از اینرو تلاش برای حل مسائل درمانی شهروندان و جلب اعتماد ایشان در فضای محبت آمیز می تواند به کاهش دغدغه های مردم منجر شود.
صادقی همچنین با اشاره به معضلات و آسیب های اجتماعی جامعه از جمله طلاق، بنیه علمی دانشگاه علوم پزشکی را در راستای کاهش این معضلات بسیار قوی عنوان و اضافه کرد: با همکاری و مشارکت دستگاه های دولتی و ارتقاء آموزش شهروندان می توانیم در راستای بهبود شرایط استان در زمینه ی مسائل اجتماعی گام برداریم.

** تا پایان دولت دوازدهم 1800 تخت خواب ظرفیت تخت های بیمارستانی قم افزوده می شود
ابوالفضل ایرانیخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم نیز در این دیدار با اشاره به پیش بینی افزایش 20 هزار تخت خوابی مراکز درمانی کشور در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: به جز بیمارستان یکهزار تخت خوابی در دست احداث در پردیسان قم، تا پایان این دولت 800 تخت خواب به مراکز درمانی استان اضافه خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به بدهی شرکت های بیمه به مراکز درمانی استان ابراز امیدواری کرد تا با پیگیری استاندار قم بخش قابل توجهی از این بدهی ها به دانشگاه علوم پزشکی استان پرداخت شود.

** آمادگی شهرداری قم برای اسکان پنج هزار تن در زمان بروز بحران
به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، مدیر ستاد مدیریت بحران شهرداری قم روز دوشنبه در گفت و گویی گفت: در حال حاضر پنج سوله در اختیار شهرداری قم است که این تعداد ظرفیت اسکان پنج هزار تن را دارد و با توجه به جمعیت یک میلیون و 200هزار نفری قم قطعا باید این تعداد افزایش یابد.
علی اکبر رحیمی با اشاره به وظایف شهرداری در مواقع بروز بحران، ابراز داشت: انتقال و تدفین متوفی، آتش نشانی و مواد خطرناک، آواربرداری، تأمین و توزیع ماشین آلات و همچنین مسئولیت کارگروه بیمه از جمله وظایف شهرداری است.
وی با توجه به برخی از انتقادها در زمینه آمادگی شهرداری برای اسکان شهروندان قمی، گفت: بر اساس قانون سازمان مدیریت بحران کشور، اسکان آسیب دیدگان و شهروندان در جزو وظایف شهرداری نیست.

** ایجاد 2 هزار و 300 فرصت شغلی در سازمان میادین شهرداری
مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم نیز روز دوشنبه در گفت و گویی، از ایجاد 2 هزار و 300 فرصت شغلی مستقیم توسط سازمان میادین شهرداری قم خبر داد و گفت: سازمان میادین با احداث 18 فروشگاه همشهری و 31 بازارچه عرضه میوه و تره بار ریحان در سطح مناطق هشتگانه، 76 کیوسک عرضه مایحتاج، استقرار غرفه های فصلی و مناسبتی و همچنین ساماندهی دست فروشان برای 2 هزار و 300 تن ایجاد اشتغال کرده است.
علیرضا مظفری تلاش برای توزیع عادلانه خدمات و امکانات در تمام مناطق هشتگانه را از مهمترین اولویت های کاری برشمرد و اظهار داشت: اعتماد شهروندان به اقدامات شهرداری ها بالاترین سرمایه آنها است و باید در فکر این باشیم که عمق این اعتماد را گسترده کرده و اتکا به اعتماد شهروندان را افزایش دهیم.
7404/ 6133/ تنظیم کننده: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.