در این پیام که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: رحلت حضرت آیت الله حائری شیرازی (رحمة الله علیه) موجب نهایت تاسف گردید. پیام حاکی است: این عالم بزرگوار در تمام طول عمر خود در خدمت اسلام و برنامه های فرهنگی و جهادی اسلام بود. از آغاز انقلاب همواره در میدان بود و پس از پیروزی همواره در دعوت مردم به اتحاد و یگانگی و پایمردی در مقابل دشمنان کوشا بود.
پیام ادامه یافته است: ایشان شاگردان زیادی تربیت نمود و آثار مکتوب باارزشی از خود به یادگار گذاشت. یاد او همواره در خاطره ما به عنوان یک عالم فداکار باقی خواهد ماند.
آیت الله مکارم شیرازی در این پیام، این ضایعه مولمه را به حوزه علمیه عموما و حوزه و علمای شیراز خصوصا و خاندان محترم وی تسلیت عرض کرده و علوّ درجات او و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسالت کرده است.
آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز و نماینده اسبق استان فارس در مجلس خبرگان رهبری که از هفته جاری به دلیل بیماری در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) قم بستری شده بود، روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت.
ایشان از یک هفته پیش به دلیل نامنظم بودن فشارخون و برخی مشکلات داخلی تحت مراقبت های پزشکی قرار داشت. پیش از این، آیت الله حائری شیرازی به مدت 43 روز در بیمارستان نمازی شیراز بستری و 13 آذرماه سال جاری از این بیمارستان مرخص شده بود.
آیت الله حائری شیرازی 81 سال سن داشت و در سال های مختلف عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شیراز بوده است.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.