به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از قم، عطاءالدین قاسمی، امروز در نشست خبری همایش حقوق شهروندی که قرار است دوشنبه هفته جاری و به همت اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم برگزار شود، اظهار داشت: این همایش ساعت 9 صبح دوشنبه هفته جاری 27 آذرماه با حضور شهیندخت مولاوردی مشاور و دستیار ویژه رئیس جمهور در تالار معصومیه فرمانداری قم ترتیب خواهد یافت.
وی در ادامه سخنان خود، آگاهی، دانستن و مطالبه‌گری مردم را مهم دانست و گفت: هر سال دوره آموزشی حقوق شهروندی در استانداری قم برگزار می‌شود.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با بیان اینکه برای رعایت عفاف و حجاب در دستگاه‌ها برنامه داریم، اظهار داشت: در حوزه حقوق شهروندی الزام به اجرای دو برنامه «حقوق شهروندی در نظام اداری» و «ستاد صیانت از حریم و امنیت حقوق شهروندی» هستیم.
قاسمی با بیان اینکه مهم‌ترین بحث درخصوص حقوق شهروندی در ادارات کرامت انسانی و شفاف‌سازی وظایف ادارات است، گفت: دولت در پی تسهیل‌گری خدمات خود به مردم است و در این جهت سامانه الکترونیک متعددی را ایجاد کرده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با بیان این که مردم باید به صورت مساوی و عادلانه از خدمات دولت بهره‌مند شوند، عنوان کرد: آگاهی، دانستن و مطالبه‌گری مردم مهم است و ما هر سال برنامه دوره آموزشی حقوق شهروندی را در استانداری قم برگزار می‌کنیم.
وی ابراز داشت: کیلینیک حقوقی نیز در دانشگاه مفید راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند با مراجعه به این کیلینیک گامی در جهت آگاهی از حقوق خود بردارند.
قاسمی تصریح کرد: در خصوص رعایت حقوق شهروندی در ادارات، ثبت احوال، شرکت برق و اقتصاد و دارایی به ترتیب امتیاز اول تا سوم را کسب کردند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 814755
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.