به گزارش ایرنا ، احمد امیرآبادی فراهانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مطمئنا مسلمانان جهان چنین اجازه ای را به آمریکا و رژیم اشغالگر قدس نخواهند داد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به آگاهی و هوشیاری امت اسلامی در برابر توطئه های شوم دشمنان اسلام، افزود: رئیس جمهوری آمریکا به خوبی می داند که انتقال سفارت کشورش به بیت المقدس امکان پذیر نیست.
وی مخالفت آل سعود و سران مرتجع عرب با این تصمیم دونالد ترامپ را ظاهر سازی برای فریب افکار عمومی جهان اسلام ذکر کرد کرد و گفت: پشت پرده ، هماهنگی هایی بین سران مرتجع عرب بویژه حکام جنایتکار و فاسد عربستان با دولتمردان آمریکا در جریان است.
امیرآبادی گفت:ترامپ به مرگ گرفته که همه به تب راضی شوند، از این رو تمام موضع گیری های متحدانش با این اقدام نیز جزء یک برنامه از پیش تعیین شده چیز دیگری نیست.
عضو مجمع نمایندگان قم با بیان اینکه رژیم سعودی مدت ها است که با اسراییل غاصب هم پیمان شده است، به خاک و خون کشیده شدن مردم مظلوم و بی دفاع یمن را مصداق بارز این حقیقت مهم و انکار ناپذیر توصیف کرد، و افزود: عربستان در پی صلح اعراب و فلسطینی ها با رژیم غاصب صهیونیستی است، حال با استفاده از این فشار وارده از سوی آمریکا بحث صلح را مطرح می کند، و پس از عقب نشینی ترامپ از این کار خود، مساله صلح که همان خواسته آل سعود است، تحقق یافته و دوباره این سخن که بیت المقدس به هیچ یک از 2 طرف فلسطینی و صهیونیستی تعلق ندارد، به میان کشیده می شود.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت و شکست داعش، افزود: بدون هیچ شک و تردیدی فارغ از نمایشی بودن حرکت ترامپ، تضعیف جبهه مقاومت مهمترین هدفی است، که طرح انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس شریف آن را دنبال می کند.
ترامپ روز چهارشنبه گذشته در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.»
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار : جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.