به گزارش ایرنا، وی عصر دوشنبه در دیدار با دبیر و اعضای ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد قم، با اشاره به اینکه مستکبران جهان برای کوبیدن نظام با یکدیگر متحد شدند، افزود: مسجد بهترین مکان برای خنثی کردن توطئه های دشمن است، از این رو باید با جوانان با آرامش صحبت کنیم تا به مسجد گرایش پیدا کنند.
وی ادامه داد:نهادهای فرهنگی از جمله ستاد عالی کانون های مساجد باید زمینه جذب و حضور جوانان در مسجد را فراهم کنند، چرا که برخی وقت ها گفته می شود، جوانان به مسجد نمی آیند، و این مکان فقط برای پیرمردها است.
آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود توجه مساجد به مساله تامین معیشت و کمک محرومان و همچنین فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان را مهم ارزیابی کرد، و افزود: امامان جماعت باید در این خصوص حضور فعال داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به وجود مساجد خالی در کشور،بر ضرورت رونق مساجد کشور تاکید کرد و گفت: گاهی نامه هایی مبنی بر خالی بودن مساجد ساخته شده در برخی از نقاط بویژه روستاها و یا از نبود امام جماعت به دست ما می رسد که باید دراین زمینه اقدام لازم صورت گیرد.
ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال 71 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تاسیس شد.
در حال حاضر 24 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور فعالیت می کنند، که 50 درصد آنها در شهرها و 50 درصد دیگر نیز در روستاها می باشد.
از این تعداد کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور ، 14 هزار کانون دارای کتابخانه می باشد.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.