به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، بیان کرد: شیخ عیسی قاسم در کشور اسلامی بحرین، کار یک مرجع تقلید را انجام می داد، اما اکنون مدتی است در شرایط دشوار بیماری در حصرخانگی به سر می برد.
وی بیان کرد: حکومت آل خلیفه با حمایت عربستان سعودی، مدت هاست که علیه مردم مسلمان و شیعه کشور بحرین ستم های شدیدی روا می دارد و آنان را به زندان می اندازد.
وی با اشاره به ستم های فراوان آل خلیفه بر روحانیت شیعه کشور بحرین، افزود: شیخ عیسی قاسم در خطبه های نماز جمعه بحرین علیه ظلم حکومت، سخن می گفت و مردم را آگاه می کرد که توسط حاکمان بحرین دستگیر شد.
آیت الله نوری همدانی گفت: آل خلیفه می خواست، شیخ عیسی قاسم را از کشور بحرین تبعید کند که با مقاومت مردم رو به رو شد که حتی با ریختن خونشان هم اجازه این کار را به حکومت ندادند، در نتیجه ایشان را در منزلش محصور کردند؛ مدتی است شیخ عیسی قاسم دچار بیماری سختی شده اما حکومت اجازه خروج ایشان از منزل را نمی دهد.
پس از اوج گیری تظاهرات ضد دولتی در بحرین رژیم این کشور شیخ عیسی قاسم هفتاد ساله را به دلیل سخنرانی‌هایش تحت تعقیب قضایی و سپس حصر خانگی قرار داد.
مردم بحرین در اعتراض به وخامت حال شیخ عیسی قاسم در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.