سید مهدی صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با تعامل دستگاه های اجرایی استان، تولیت های حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و نیز نهادهای فرهنگی قم موکب هایی در خارج استان و در مسیر نجف به کربلا توسط استان قم ایجاد شده و در ایام پیاده روی عظیم اربعین حسینی اقدام به خدمت رسانی به زائران و دلدادگان حضرت اباعبدالله(ع) می نمایند.
وی ادامه داد: تعامل مناسبی بین دستگاه های اجرایی استان برای پشتیانی از این موکب ها و نیز جمع آوری کمک ها و نذورات مردمی صورت گرفته که تا کنون مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته و خدمات بسیاری به زائران ارایه شده است.
وی افزود: برای نظم بخشی به عزاداری ها در سطح استان قم نیز 2 ستاد اجرایی ایجاد شده که یک ستاد ساماندهی و خدمات رسانی مطلوب به زائران خارجی و ستادی نیز برای برنامه ریزی هرچه باشکوه تر اربعین حسینی در این استان ایحاد شده است.
صادقی ادامه داد: برپایی موکب بزرگی در مصلای قدس با امکاناتی همچون بیمارستان سیار از جمله اقدام های ارزشمند قم برای تکریم زائران داخلی و خارجی اربعین حسینی است.
وی با بیان این که آیین های عزاداری امسال تا کنون با نظم و امنیت خوبی برگزار شده است گفت: به طور دائم مسئولان دستگاه های اجرایی استان با شناسایی نقاط ضعف ها و برطرف کردن آن ها به دنبال ارتقای خدمت رسانی مطلوب تر به زائران حسینی هستند.
استان قم در عراق و در مسیر کربلا به نجف داری 40 موکب است.
همچنین شهرداری قم علاوه بر اعزام 58 دستگاه اتوبوس به مرز مهران برای جا به جایی زائران از پایانه مرزی مهران تا نقطه صفر مرزی، نظافت 100 عمود در مسیر نجف به کربلا را برعهده دارد.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.