حسین مومنی موحد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد اتوبوس از امروز تا روز جمعه 26 آبان ماه مصادف با 28 صفر در مرز مهران مستقر می شود و زائران حسینی را به صورت شبانه روز از مرز مهران تا نقطه صفر مرزی جا به جا می کند.
وی ادامه داد: همراه با این تعداد اتوبوس، 316 راننده، همچنین تعمیرگاه سیار و 2 تیم گشت و بازرسی از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم به منطقه مهران اعزام شده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم ادامه داد: اعزام این اتوبوس ها در چارچوب برنامه ریزی اتحادیه اتوبوسرانی کشور و سازمان شهرداری های وزارت کشور برای اعزام 2 هزار و 300 دستگاه اتوبوس از شهرداری ها به ویژه کلان شهر ها به 4 مرز خروجی زائران اربعین صورت گرفته و برنامه ریزی و هماهنگی این اتوبوس ها در مرز به عهده مسئولان وزارت کشور و سازمان شهرداری ها مستقر در این مرزهاست.
مومنی موحد افزود: بر اساس این برنامه ریزی یک هزار دستگاه اتوبوس در مرز مهران و یک هزار و 300 دستگاه اتوبوس در سه مرز خسروی، چذابه و شلمچه برای تسهیل در جا به جایی زائران تا نقطه صفر مرزی مستقر می شود.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام واقع شده و تا کربلای معلی 225 کیلومتر فاصله دارد. مرز مهران کانون اصلی آمد و شد زائران عتبات عالیات است
در اربعین سال 95 بر اساس آمار بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن از طریق مرز بین المللی مهران عازم کربلا شدند.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.