سرهنگ سرهنگ احمد پوربافرانی روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: در جمع بندی های اخیر به این نتیجه رسیدیم که آمار کشته های ما در تصادف های جاده ای و درون شهری نسبت به هفت ماهه سال گذشته، 25درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: درعین حال، تصادف های هفته گذشته مایه تاسف است و رانندگان و مردم باید بیشتر مراقب رانندگی در جاده ها باشند و بی توجهی به قوانین راهنمایی ورانندگی، عواقب جبران ناپذیری برای آنها به همراه دارد.
پوربافرانی یادآورشد: هر چند برخی معابر ما مانند جاده کهک استانداردهای لازم را ندارد ولی دلیلی نیست که رانندگان رعایت نکنند، در چنین مسیرهایی، راننده باید با دقت و احتیاط کامل رانندگی کند.
وی اظهار داشت: البته مسئولان باید نسبت به ایمن سازی جاده ها تلاش کنند و برخی معابر عرض کم دارند و تردد در آنها زیاد است، ولی در حوادث اخیر، علت بیشتر رعایت نکردن سرعت مجاز بود.
پوربافرانی ادامه داد: هر اندازه که با افراد خاطی برخورد و اعمال قانون شود ولی برخی به محض سوار خودرو شدن، تنها چیزی که به فکر آنها می رسد زودتر به مقصد رسیدن است، بی دقتی و سهل انگاری باعث وقوع حوادث ناگواری خواهد شد.
وی همچنین گفت:نمی توان به صورت قطعی گفت که سهم جاده ها از عوامل انسانی در تصادف ها بیشتر است، زیر هر اندازه که جاده مناسب هم نباشد ولی راننده باید دقت لازم را داشته باشد و متاسفانه سهم زیادی از تصادف ها، دراختیار رانندگان است.
پوربافرانی بیان داشت: رانندگان باید با توجه به وضعیت جاده و مسیر، سرعت خود را تنظیم کنند، برخی با جاده آشنایی بیشتر و برخی کمتر دارند همه اینها باید لحاظ شود.
وی ابراز امیدواری کرد که مردم با رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی، از آمار تصادف های جاده ای در استان بکاهند.
حوادث رانندگی هفته گذشته در این استان باعث مرگ هفت تن و مصدوم شدن 673 تن شد.
فوت سه جوان بر اثر برخورد یک دستگاه پژو پارس با یک دستگاه تریلی در دهم آبان ماه در محور کهک از غم انگیزترین حوادث هفته گذشته قم بود.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.