به گزارش ایرنا از ستاد اقامه نماز قم، محمد خامه یار روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی توسعه ترویج فرهنگ نماز افزود: این مسجد در دانشگاه پسرانه فنی و حرفه ای قم با هدف ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی با استفاده از ظرفیت اینترنتی احداث می شود.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی ادامه داد: منطقه پردیسان قم از کمبود مسجد رنج می برد و امیدواریم کلنگ احداث مسجد دانشگاه فنی و حرفه ای که مسجد 2 منظوره خواهد بود به زودی به زمین زده شود.
خامه یار بیان داشت: با ایجاد زیر ساخت ‌ها در مراکز دانشگاهی و آموزشی امیدواریم زمینه حضور حداکثری دانشجویان در اقامه نماز و معارف دینی فراهم شود.
وی با بیان این که بسیاری از مراکز دانشگاهی قم در منطقه پردیسان از وجود مسجد محروم هستند گفت: ساخت مساجد همت افراد نیک اندیش و خیر را می طلبد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان قم اضافه کرد: با تشکیل مجمع خیرین استان امیدواریم خلاهای موجود را برطرف کنیم.
وی گفت: تعداد مساجد با جمعیت رو به رشد منطقه پردیسان همخوانی ندارد و از خیرین درخواست توجه به این امر مهم داریم.
محمد مهدی اردستانی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای قم نیز در این نشست گفت: در ساخت مسجد این دانشگاه از فارغ التحصیلان بهره ‌مند خواهیم شد و این مسجد به عنوان نخستین مسجد الکترونیکی هوشمند کشور خواهد بود که از فن آوری روز استفاده خواهیم کرد.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.