به گزارش ایرنا، بنا بر این لایحه که پس از تصویب در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم برای بررسی و تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارسال شده بود، تمامی مودیان پرداخت عوارض و همچنین جرایم ماده 100 قانون شهرداری ها می توانند از تاریخ هفتم آذرماه تا اواخر اسفند ماه سال جاری با یک نرخ مشخص و در سه دوره زمانی مختلف اقدام به تسویه حساب مالی با شهرداری کنند.
مرحله نخست در نظر گرفته شده از تاریخ هفتم آذرماه تا نوزدهم دی ماه است که تخفیف اعمال شده مطابق مصوبه یاد شده 30 درصد برای عوارض نوسازی و 15 درصد برای جرایم ماده 100 است.
همچنین مرحله دوم از نوزدهم دی ماه تا بیست و دوم بهمن ماه است که تخفیف این دوره نیز 25 درصد برای عوارض نوسازی و 10 درصد برای جرایم ماده 100 می باشد و مرحله سوم نیز که از اول تا 25 اسفندماه است، نرخ تخفیف 20 درصد برای عوارض نوسازی و پنج درصد برای جرایم ماده 100 تعیین شد.
همچنین اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 1395 سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز از دیگر لوایح در این جلسه بود که پس از تصویب در کمیسیون برنامه و بودجه در صحنه علنی شورا نیز به تصویب اعضا رسید.
مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم، بودجه سال گذشته این سازمان شهرداری را از لحاظ وصولی قطعی 44 میلیارد و 96 میلیون و 476 هزار و 84 ریال عنوان کرد و افزود: از لحاظ هزینه قطعی 23 میلیارد و 854 میلیون و 305 هزار و 245 ریال و از لحاظ درآمد نیز 20 میلیارد و 242 میلیون و 166 هزار و 839 ریال است.
همچنین اخذ مجوز افزایش ارزش معاملاتی موضوع تبصره 11 ماده 100 قانون شهرداری ها نیز از دیگر لوایح بررسی شده در این جلسه بود که پس از بحث و بررسی لایحه شهرداری برای اجرا در سال 96 مورد موافقت قرار نگرفت و مقرر شد مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه از ابتدای سال 97 اجرا شود.
همچنین بروز رسانی قیمت های اراضی و املاک مجاور در طرح دپوی مترو خارج از محدوده شهری و منطقه قلعه کامکار مطابق قیمت سال 96 و با یک درصد افزایش از دیگر لوایحی بود که پس از تصویب در کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در صحن علنی نیز به تصویب رسید.
عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.