به گزارش ایرنا، در این مراسم که شخصیت ها و مسئولانی همچون آیت الله استادی، سید علی خمینی، سید مهدی صادقی استاندار قم و سردار کاظم مجتبایی فرماندهی انتظامی این استان حضور داشتند، استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی مرحوم آیت الله مرعشی نجفی را یک فقیه بزرگ و جامع توصیف کرد و اظهار داشت: تفقه در دین از ویژگی های بارز آن عالم بود و عشاق و دوستداران زیادی نیز داشت.
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی نیا با اشاره به کتابخانه آیت الله نجفی، آن را از یادگاران بسیار مهم و ارزشمند آن فقیه وارسته و عالی مقام عنوان کرد.
وی همچنین با تاکید بر جامعیت آیت الله مرعشی نجفی افزود: آن عالم کم نظیر در همه عرصه های دینی تخصصی فروانی داشت.
آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی در 31 تیر ماه 1276 هجری شمسی مصادف با بیستم صفر سال 1315 هجری قمری در نجف اشرف متولد شد.
وی تحصیلات حوزوی خود را زیر نظر استادان برجسته حوزه های علمیه نجف، سامرا، کاظمین، تهران و قم گذراند و در 27 سالگی به مرجعیت رسید.
وی در طول 70 سال تدریس دروس حوزوی، شاگردان زیادی از جمله شهید حاج آقا مصطفی خمینی، شهید مرتضی مطهری، شهید محمد مفتح و شهید سید محمد بهشتی را تربیت کرد.
کتابخانه آیت الله مرعشی در قم از آثار به جا مانده از وی است که علاوه بر نسخ چاپی، نسخ خطی کم نظیری در آن به چشم می خورد و مورد توجه نویسندگان، دانشمندان، طلبه ها، علما و مراکز علمی و تحقیقاتی سراسر جهان است.
این مرجع تقلید در هفتم شهریور ماه سال 1369 برابر با هفتم صفر 1411 هجری قمری در 96 سالگی به ملکوت اعلی پیوست و بنا به وصیتش در کتابخانه اش به خاک سپرده شد.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.