به گزارش ایرنا، یونس عالی پور عصر یکشنبه در ششمین جلسه ستاد اربعین حسینی در تالار امام جواد(ع) استانداری قم اظهار داشت: همه موکب ها باید فعال باشند و با اقدام های فرهنگی و خدماتی بتوانند خدمات رسانی خوبی به زائران انجام دهند.
وی افزود: تیمی از استانداری قم طی چند روز آینده به مرز مهران برای رسیدگی به وضعیت موکب ها اعزام می شود تا مشکلات سال گذشته تکرار نشود و امسال خدمات رسانی نسبت به سال های گذشته بهبود یابد.
وی با بیان این که اربعین یک حرکت فرهنگی است گفت: متولیان موکب ها باید کار مطلوب فرهنگی و تبلیغی با فرهنگ عاشورایی را در دستور کار انجام دهند و در همه کاروان های اعزامی و موکب ها روحانیان حضور داشته باشند.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم ادامه داد: جلسه های ستاد اربعین با جدیت برگزار می شود تا موکب ها بدون مشکل بتوانند برای ارائه خدمات فعال شوند ضمن این که همه باید موارد امنیتی و انتظامی را مورد توجه قرار دهند.
وی با تاکید بر این که برگزاری باشکوه اربعین و خدمات رسانی در داخل استان نیز باید مورد اهتمام قرار گیرد گفت: باید برای زائرانی که به استان قم سفر می کنند باید خدمات مطلوب ارائه شود و میزبانی شایسته ای از آنها صورت بگیرد.
عالی پور خاطرنشان کرد: در استان قم میزبانی از زائران خارجی و وضعیت آنان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می شود.

**معاون امور عمرانی استانداری قم نیز در این جلسه، در خصوص زیرساخت های عمرانی برای خدمات رسانی در اربعین گفت: استان های قم، قزوین، لرستان و مرکزی معین استان ایلام هستند تا خدمات رسانی خوبی انجام شود، از این رو وضعیت جاده ها مورد رسیدگی قرار گرفته و مسیر برای رفت و آمد وسیله های نقلیه هموار شده است.
محسن بهشتی ادامه داد: در پایانه مرزی مهران نیز سرویس های بهداشتی و حمام برای خدمات رسانی اولیه به مردم افزایش پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: جلسه ای با دستگاه های اجرایی استان قم برگزار شده و پیش بینی های لازم برای اعزام 50 دستگاه اتوبوس حمل زائر، خدمات آتش نشانی و امدادی و سایر امکانات تا قبل از آبان ماه صورت گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد: امسال رضایت مندی زائران از خدمات رسانی دستگاه ها و موکب ها نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.