علی اصغر اکرمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سازمان های بیمه گر بدهی خود را تا پایان بهمن ماه سال گذشته به داروخانه ها پرداخت کرده اند و از اسفندماه پارسال تاکنون، مبلغ بدهی بسیار رقم قابل توجهی شده و مشکلاتی را به لحاظ اقتصادی برای داروخانه ها ایجاد کرده است.
وی با بیان این که 160 داروخانه دولتی و خصوصی در قم فعالیت دارد، اضافه کرد: طلب داروخانه ها تاکنون باعث تعطیلی هیچ یک از این داروخانه نشده است، ولی آنها با وجود تمام مشکلاتی که به لحاظ مالی دارند، به سختی ارائه خدمات می دهند.
وی گفت:برخی داروخانه ها به دلیل فروش داروهای خاص، علاوه بر خدمات رسانی به همشهریان، به مراجعانی از دیگر استان های همجوار نیز خدمات رسانی می کنند.
اکرمی تصریح کرد: بیشتر همکاران داروساز برای جبران کمبود نقدینگی در داروخانه ها به گرفتن وام از موسسه های مالی یا بانک ها با سودهای بالا متوسل شده اند و از طرف دیگر از خریدهای غیرضروری و یا خرید دارو برای فصل های پاییز و زمستان امتناع کرده اند.
وی گفت: نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی یک داروخانه برای فصل های پاییز و زمستان باید از الان پیش بینی و خریداری شود و در غیراینصورت استان قم مقداری از لحاظ دارویی با کمبود مواجه می شود.
وی تصریح کرد: همیشه بدهی سازمان های بیمه گر به داروخانه ها به دلیل بررسی اسناد و صدور صورتحساب حداکثر سه ماهه بوده، ولی درحال حاضر به هفت ماه افزایش یافته است.
اکرمی در عین حال با بیان این که ممکن است سازمان های بیمه گر نیز با کمبود نقدینگی و اعتبار مواجه باشند، گفت: انجمن داروسازان قم تلاش می کند با سازمان های بیمه گر برای پرداخت هر چه سریع تر مطالبات و همچنین با بانک ها برای کاهش سود تسهیلات وارد مذاکره شود و با برگزاری جلسه هایی، این مشکلات تا حدودی مترفع شود.
وی با بیان این که 48 شرکت توزیع کننده دارو در استان قم فعال است، بیان کرد: هفت داروخانه دولتی از ابتدای تابستان پارسال تاکنون حدود 200 میلیارد ریال به شرکت های توزیع دارو بدهکار هستند و اگر این مبلغ پرداخت نشود، این شرکت ها در تامین دارو با مشکل مواجه می شوند.
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان قم افزود: 153 داروخانه استان قم خصوصی است که معمولا بدهی خود را به شرکت های توزیع دارو به روز پرداخت می کنند، در غیراینصورت سهمیه دارویی آن ها قطع می شود.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.