به گزارش ایرنا، حسین مهری روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در سالن جلسات اداره کل پست قم، افزود: هم اکنون 28 سازمان در کشور در رابطه با ملک سر و کار دارد که اگر شهروندی قصد نوسازی، تخریب و یا بهسازی ملک خود را داشته باشد مجبور است به سازمان های مختلف برای گرفتن مجوز مراجعه کند که با راه اندازی سیماک با یک بار مراجعه به یکی از دفاتر پست، پیشخوان و یا ICT روستایی پرونده ای برای ملک وی تشکیل و تمام استعلام ها به صورت الکترونیک و شفاف صورت می گیرد.
وی ادامه داد: بهره برداری کامل از این طرح تحولات اساسی در حوزه در زمینه شفاف سازی و سالم سازی امور ملک در کشور فراهم می کند.
مهری گفت: قم پانزدهمین استان کشور است که عملیات اجرایی پروژه اقتصاد مقاومتی سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور(سیماک) در آن آغاز شده و پیش بینی می شود تا 6 ماه آینده این سامانه به طور کامل در قم به بهره برداری برسد.
معاون وزیر ارتباطات، زمین خواری در کشور را معلول شفاف نبودن اطلاعات املاک کشور دانست و ادامه داد: با بهره برداری کامل از سامانه یکپارچه مدیریت املاک در کشور اطلاعات املاک در کشور به طور کامل شفاف و مانع از تاراج بیت المال شده و جلوی فسادهای ناشی از نبود شفافیت وضعیت املاک در کشور گرفته می شود.
وی کاهش هزینه ها را از جمله ویژگی های اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: تمام خدمات و عوارض ساختمانی به صورت الکترونیکی محاسبه می شود که این امر علاوه بر کاهش هزینه ها، جلوی رانت ها در زمینه املاک کشور نیز گرفته می شود.
مهری با تاکید بر اینکه اجرای سیماک گام مهمی در راستای تحقق شهر هوشمند در کشور است گفت: 90 درصد درآمدهای دولت صرفه هزینه های جاری می وشد که این امر نشان می دهند که دیگر امکان اداره کشور با روش های سنتی وجود ندارد و برای کاهش هزینه ها باید سرعت حرکت به سمت دولت الکترونیک را بیش از گذشته افزایش داد.
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، سیماک را نرم افزاری دانش بنیان با پیشینه علمی قوی دانست و افزود: بهره برداری از این سامانه نیازمند آموزش به بیش از 300 هزار تن از عوامل اجرایی آن در سراسر کشور است.

** اجرای طرح کارپوشه هوشمند ایرانیان در کشور/ تمام صورتحساب های مرتبط با مکان به صورت الکترونیکی ارسال می شود
وی در ادامه از اجرای طرح «کارپوشه هوشمند ایرانیان» در کشور خبر داد و گفت: با اجرای ان طرح تمام صورت حساب های مالی مرتبط با یک مکان شامل قبض آب، برق، تلفن، گاز، ابلاغیه های شهرداری و ادارات مختلف با هوشمندسازی به صورت الکترونیک ابلاغ می وشد که علاوه بر کاهش هزینه ها موجب تسریع در ارائه این خدمات می شود.
مهری افزود: بر اساس این طرح تمام صورتحساب های دستگاه های مرتبط با ملک به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می شود که این طرح موجب تحول در صنعت پست کشور خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی پست در ادامه با اشاره به مشارکت شرکت پست با سازمان ثبت احوال برای اجرای طرح تعویض کارت های ملی گفت: تا سه ماه گذشته 24 میلیون کارت هوشمند توسط ثبت احوال توسط پست به افراد تحویل داده شده است.
وی ادامه داد: پایان امسال آخرین زمان اعتبار کارت های ملی اعلام شده که پس از آن دیگر کارتهای ملی فعلی دیگر اعتبار ندارند و این زمان نیز قابل تمدید نیست.
مهری ادامه داد: با توافقی که با سازمان ثبت احوال کشور صورت داده ایم در حال تجهیز برخی مراکز پست کشور برای ارائه خدمات سیار برای ثبت نام کارت ملی هوشمند هستیم.
مدیرعامل شرکت ملی پست، با بیان اینکه امروزه با وجود فضای مجازی شاهد کاهش پست نامه در سراسر جهان هستیم گفت: جهت گیری شرکت های پست در سراسر جهان به سمت پست اسناد و کالا در حال تغییر است که در این راستا نیز با راه اندازی پست لجستیک گام های خوبی در این راستا در کشور صورت گرفته است.
مهری معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت پست کشور علاوه بر این نشست خبری در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه اقتصاد مقاومتی سامانده یکپارچه مدیریت املاک کشور در قم شرکت و علاوه بر رونمایی از تمبر آیین افتتاح پروژه اقتصاد مقاومتی سیماک(سامانه یکپارچه املاک کشور)، دفتر سامانه پست من به منظور ارائه خدمات پیک موتوری با استفاده از نرم افزارهای تلفن همراه را در قم افتتاح کرد.
کارگاه آموزشی سیماک و نیز 2 سالن مدیریت ارتباط با مرکز و دستگاههای خدمت دهنده و نیز سالن مدیریت ارتباط با مشتری از جمله زیرساخت های اجرای این طرح در اداره کل پست قم به بهره برداری رسید.
تاکنون سیماک در سه استان کرمان، البرز و گیلان به طور کامل به بهره برداری رسیده است
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.