به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ صیاد درویشی عصر سه شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: همچنین طی این مدت در حوزه پلیس مبارزه با موادمخدر 6 تن و 800 کیلوگرم انواع مواد مخدر در قم کشف شده و این مقدار کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته قابل ملاحظه است.
وی افزود: در این مدت دستگیری سارقان 37 درصد و کشفیات نیز 20 درصد افزایش داشته که بیشترین سرقت ها مربوط به داخل خودرو است.
درویشی با بیان این که پلیس قم در رابطه با پیشگیری و اقدام های مقابله ای با بی نظمی های اجتماعی، اقدام های خوبی انجام داده است، تصریح کرد:طی این مدت، شرارت در قم پنج درصد کاهش و 9 درصد افزایش دستگیری داشته ایم.
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با بیان این که بخش اعظم موفقیت پلیس در تعامل با رسانه ها و جامعه هدف مانند نهادهای فرهنگی است، افزود: در مناطقی که جرمی وجود داشته باشد پس از تجزیه و تحلیل آن، از طریق واحدهای گشتی اقدام های لازم انجام می شود.
وی سپس آموزش را در 2 بخش پیشگیری اجتماعی که هدف ناظر بر اصلاح رفتارهاست و آگاه سازی همشهریان برشمرد و گفت: تعداد مجرمینی که به چرخه جرم برمی گردند بیشترین فراوانی را داشته است.
درویشی افزود: در حوزه ترافیکی با عملکرد پلیس و همکاری دستگاه های مربوطه شاهد کاهش 9 درصدی متوفیان در این مدت بودیم.
وی با بیان این که در استان قم 50 دستگاه دوربین نظارتی در حوزه انتظامی و راهور فعال است، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال تعداد آن به بیش از 120 دستگاه برسد.

**مصالحه 79 درصدی پرونده های ارجاعی به دوایر اجتماعی کلانتری های استان قم
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قم نیز از مصالحه 79 درصدی پرونده های ارجاعی به دوایر اجتماعی کلانتری های استان خبر داد.
سرهنگ احمد صادقی گفت: از مجموع پرونده هایی که در واحد های مشاوره و مددکاری کلانتری های استان قم مورد بررسی قرار گرفته بیش از 79 درصد از پرونده ها منجربه مصالحه و سازش شده است.
وی بیان داشت: بیشتر پرونده های مصالحه شده شامل اختلاف های خانوادگی، حقوقی و نزاع است که مصالحه برخی از پرونده ها با تلاش مددکاران کلانتری ها باچندین جلسه پیگیری و رسیدگی کارشناسان مشاوره صورت گرفته است.
صادقی تصریح کرد: اداره مشاوره آرامش استان قم هر روز به صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی سوالات و مشکلات شهروندان در حوزه های خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی اقتصادی، تحصیلی، ازدواج و غیره می باشد و شهروندان می توانند از ساعت هفت صبح تا 20 به این اداره واقع در خیابان امام خمینی (ره) جنب درمانگاه حضرت زینب (س)، ساختمان معاونت اجتماعی، اداره مشاوره آرامش حضور و یا با شماره تلفن 2182574 تماس حاصل کرده و از خدمات رایگان مشاوره پلیس بهره مند شوند.
وی یکی از اهداف پلیس را رسیدگی به مطالبات مردمی دانست و گفت: پلیس قم همانند سایر استان ها موضوع نظارت بر بخش های مختلف را نیز در دستور کار خود دارد و یکی از سیستم هایی که کار نظارت و پایش را انجام می دهد سیستم 197 است.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد:197 سامانه ای است که علاوه بر فرماندهی، معاونان نیز به صورت حضوری و تلفنی با مردم ارتباط برقرار کرده و مسئولان نیز حسب مقررات دستورات لازم را صادر می کنند.
صادقی گفت: البته این سامانه فقط برای شکایت ها پیش بینی نشده بلکه برای تقدیر و قدردانی نیز پیش بینی شده و ما بارها نمونه هایی از آن را داشته ایم از جمله تقدیر هیات امنای یک مسجد، بازاریان و همچنین افراد یک محله از روسای کلانتری ها و یا سایر همکاران که در این بخش نیز درصد بسیار خوبی را شاهد هستیم.
وی افزود: هر هفته جلسه ارتباط مستقیم مسئولان انتظامی استان قم، در محل دفتر نظارت همگانی 197 استان برگزار می شود.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.