به گزارش ایرنا، سردار کاظم مجتبایی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم، با اشاره به فعالیت های پلیس قم از ابتدای مهرماه سال گذشته تا ابتدای مهرماه امسال، تصریح کرد: تعداد سارقان دستگیر شده در قم در این مدت نسبت به سال 94، 37 درصد افزایش یافته ضمن این که تعداد باندهای مواد مخدر متلاشی شده در این مدت 25 درصد و ارزش کالاهای قاچاق کشف شده نیز 17 درصد افزایش داشته است که نشان از مبارزه بی امان پلیس با مخلان امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه دارد.
وی اظهار داشت: با حمایت مردم، مسئولان و مراجع تقلید امروز پلیس قم برای ایجاد امنیت در تراز بالایی در کشور قرار دارد و در نظرسنجی ها جزو استان های برتر کشور است.
مجتبایی، ایجاد امنیت آرمانی و فراگیر را هدف پلیس دانست و گفت: امنیت بدون دفاع از ارزش ها، تبعیت از رهبری و ولایت و نیز اجتماعی کردن فضای کنترل جرم در جامعه ممکن نیست بنابراین امنیت فراگیر و آرمانی زمانی مستقر می شود که همه مسئولان، مردم و اداره ها نقش خود را در این امنیت ایفا کنند.
وی پلیس را خدمتگزاری صادق و پرتوانی برای مردم دانست و گفت: در هفته نیروی انتظامی که از 14 مهر تا 20 مهرماه با شعار «پلیس برای امنیت و امنیت برای همه» نامگذاری شده است 134 برنامه فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی، عملیاتی، فرهنگی و ورزشی در قم اجرا می شود که برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و افتتاح پروژه های مختلف از جمله مهمترین این برنامه هاست.
مجتبایی تاکید کرد: فعالیت های پلیس برای توسعه و گسترش امنیت هر روز بیشتر از گذشته می شود و این فعالیت ها موجب شده تا رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس روزانه در حال افزایش باشد.
وی با برشمردن ارزش های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و دینی در جمهوری اسلامی گفت: ارزش های مختلف در کشور ما مبتی بر فرهنگ، باورها و اعتقادات دینی مردمی است که اگر کسی خلاف این هنجارها حرکت کنند با مخالفت مردم مواجه می شود.
فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که ارزش های اجتماعی مبتنی بر هنجارهای اجتماعی است، افزود: ارزش های اخلاقی، ازش هایی است که در ارتباط با مسائل اخلاقی، حجاب و عفاف است که در سایه مسائل دینی باید شکل و ترویج یابد ولی متاسفانه برخی افراد به دنبال فاصله انداختن میان مردم انقلابی و این ارزش های اخلاقی هستند.
وی مهمترین و زیربنای ساختار تمام ارزش ها را ارزش های دینی دانست و گفت: این ارزش ها هیچ وقت از همدیگر جداپذیر، قابل معامله و یا مسامحه نیستند و هیچ یک از مردم انقلابی اجازه نمی دهند بین این ارزش ها فاصله بیفتد.
مجتبایی با تاکید بر این که امروز پلیس مدافع همه این ارزش ها با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است افزود: پلیس یک پلیس ولایتمدار، مردم مدار و مدافع ارزش هاست و در راه دفاع از این ارزش ها هزاران شهید را تقدیم اسلام کرده است.
فرمانده انتظامی قم، دفاع از ارزش های اسلامی را افتخار پلیس دانست و تاکید کرد: پلیس پرچمدار عزت و آزادگی در کشور، مصداق مجاهد فی سبیل الله برای گسترش اسلام ناب محمدی و پاسداشت فرهنگ علوی، مهدوی و حسینی است.
وی با بیان این که پلیس با قدرت و قاطعیت با فساد، ظلم،هنجار شکنان و برهم زنندگان امنیت مردم برخورد می کند افزود: زیربنای رفتاری پلیس مبارزه با ظلم و فساد و هنجار شکنان است.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.