به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی استاندار قم در حاشیه این آیین با بیان این که ما امروز در این مکان مقدس گرد هم آمده ایم تا با نثار شاخه های گل با شهدا تجدید میثاقی دوباره داشته باشیم، اضافه کرد: فرهنگ، سیره و روش زندگی شهیدان همواره در جامعه اسلامی زنده باقی خواهد ماند و امیدواریم به لطف خداوند متعال بتوانیم با تداوم راه شهدا مسئولیت خطیری که برعهده داریم را به خوبی انجام دهیم.

** مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم نیز با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: امنیت و آرامش امروز کشور بیش از هر چیز مرهون خون های پاک و مطهر گلگون کفن های دوران دفاع مقدس است، دورانی که برای همه مسلمانان و پیروان راستین اسلام ناب بیداری به همراه داشت و موجب شد حتی یک وجب از خاک ایران به دشمن واگذار نشود.
سردار سید جواد هاشمی با بیان این که هم اکنون در حال ظهور و پیدایش نسل سوم انقلاب هستیم، افزود: این بیداری باید بماند و به نسل های دیگر نیز انتقال داده شود.
وی با اشاره به این که مردم قم در جریان جنگ با رژیم بعث عراق بیش از 6 هزار تن از فرزندان خود را تقدیم نظام و میهن اسلامی نمودند، افزود: بیش از سه هزار و 500 تن از شهدا در گلزار شهدای علی بن جعفر، 750 تن در گلزار شهدای شیخان و 730 شهید نیز در گلزار شهدای امام زاده ابراهیم مدفون هستند و 750 شهید مفقودالاثر نیز جزو شهیدان قمی محسوب می شوند.
هاشمی، حرکت در مسیر شهیدان را ضروری برشمرد و افزود: ولایتمداری و تاسی از فرهنگ اهل بی (ع) به مفهوم ادامه دادن راه شهداست.
31 شهریورماه سالروز شروع جنگ تحمیلی در سال 1359 هجری شمسی توسط رژیم بعثی صدام می باشد که 31 شهریورماه تا 6 مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.