به گزارش ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در این جلسه گفت: دستگاه های اجرایی با رفع موانع موجود، برای ایمن سازی شهر قم هماهنگ باشند و اقدام های لازم را در این زمینه انجام دهند.
مصطفی کاویانی اظهار داشت: قوانین بسیاری در خصوص ایمن سازی شهر وجود دارد در صورتی که همه نهادها به وظایف خویش در این حوزه عمل کنند و با یکدیگر همسو باشند شاهد کاهش حوادث خواهیم بود.
وی افزود: در جلسه کمیته ایمنی، نشست های هم اندیشی برگزار می شود تا موانع مربوط حل شود و دستگاه ها با جدیت بیشتری در خصوص نظارت و بازدید بر ایمن سازی واحدهای مختلف در سطح شهر اقدام کنند.
وی با بیان این که بازید از تمام مراکز اقامتی قم باید صورت بگیرد گفت: با حضور نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم و سازمان آتش نشانی از تمامی واحدهای اقامتی بازدید به عمل آید تا نواقص مربوطه رفع شود.
35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم به مسافران و زائران کریمه اهل بیت (ع) خدمت رسانی می کنند.
وی ادامه داد: همچنین مراکز بهزیستی و مهدهای کودک نیز باید مورد بازدید ایمنی و استانداردسازی قرار گیرند تا از حوادث احتمالی در این مکان ها جلوگیری شود.

**مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم در ادامه این جلسه با بیان این که تسهیل در ساخت و ساز واحدهای اقامتی استاندارد باید صورت بگیرد گفت: مرمت و استحکام بخشی واحدهای اقامتی باید با همکاری دستگاه ی مربوطه انجام شود.
عیسی رضایی افزود: این اداره کل آماده برگزاری بازدیدهای ایمنی و بهداشتی به صورت مشترک با دستگاه های مختلف است و در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد.
وی با اشاره به این که واحدهای اقامتی غیر مجاز مشکلاتی را برای استان قم ایجاد کرده است گفت: در جلسه های مختلف تعداد خانه مسافرهای غیرمجاز را اعلام کرده ایم که نیازمند ورود دستگاه های قضایی و مربوطه جهت ساماندهی هستیم.
500 خانه مسافر غیر مجاز در قم شناسایی شده است.
وی ادامه داد: وقوع حوادث در واحدهای اقامتی استان قم می تواند بر کمیت ورودی مسافران به استان قم تاثیر بگذارد و موجب نارضایی زائران شود.
وی با اشاره به وقوع حادثه آتش سوزی خانه مسافر مهتاب قم در روز 30 شهریورماه امسال گفت: نشست گاز باعث آتش سوزی در این مسافرخانه و فوت تعدادی از زائران غیر ایرانی شد.
آتش سوزی خانه مسافر مهتاب واقع در خیابان آبشار قم منجربه فوت 6 تن و مصدومیت 15 تن شد.

**معاون اجتماعی دادگستری استان قم نیز در این جلسه با بیان این که دادگستری قم از 2 سال گذشته در خصوص ساماندهی اماکن اقامتی غیر مجاز ورود پیدا کرده است گفت: با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی استان قم، گزارش هایی در این خصوص تهیه کردیم که نشانگر وضعیت نامناسب واحدهای اقامتی غیر مجاز است.
سعید کاویانی افزود: وضعیت این خانه مسافرها باید با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه املاک مورد رسیدگی قرار گیرد ضمن این که دستور قضایی مبنی بر ساماندهی این واحدها صادر شده است.
وی تاکید کرد: در این زمینه باید دستگاه های مربوطه همکاری کنند تا وضعیت آنان تعیین و تکلیف شود.

** معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم نیز با اشاره به این که وضعیت بعضی از کارگاه های داخل شهر از لحاظ ایمنی نامناسب است گفت: اتاق اصناف برای تمدید مجوز کارگاه ها باید از سازمان آتش نشانی شهرداری قم استعلام بگیرد، در غیر این صورت شاهد حوادث غیر مترقبه خواهیم بود.
سید امیر سامع افزود: برای ساماندهی واحدها و کارگاه های پر خطر در استان قم نیازمند همکاری بین دستگاهی هستیم.
وی با بیان این که سازمان آتش نشانی شهرداری قم آمادگی بازدید از واحدهای پرخطر را دارد گفت: این سازمان آماده نظارت، ارائه آموزش ها، اقدام های پیشگیرانه و مقابله ای با حوادث را دارد تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.