ناصر حمزه ای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پروژه مهر درحوزه پرورشی و فرهنگی در چهارمرحله ساماندهی و تامین نیروی انسانی، ساماندهی امامان جماعت، آماده سازی نمازخانه ها و کتابخانه ها انجام می شود.
وی با اشاره به حضور 640 روحانی در مدارس قم، اضافه کرد: با توجه به این که دهه اول مهرماه با ماه محرم همزمان شده ، ممکن است تعدادی از روحانیان به تبلیغ بروند و در دهه اول در مدرسه حضور نداشته باشند.
وی ادامه داد: از دهه دوم مهرماه، در تمامی مدارس شیفت های صبح و بعدازظهر با حضور امامان جماعت نماز ظهر و عصر اقامه می شود.
حمزه ای با اشاره به آماده سازی نمازخانه مدارس، گفت: فرش نمازخانه ها شست و شو داده شده، فضا زیباسازی شده و برنامه های عزاداری محرم نیز در نمازخانه تمام مدارس اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: 15 مدرسه روستایی که معمولا تعداد کلاس و دانش آموزان آن کم است، فاقد نمازخانه است و نماز جماعت در سالن مدرسه برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: ساماندهی و تامین نیروی انسانی پرورشی، معاون، مربی تربیتی و مشاوران مدارس ساماندهی شده است و حداقل در هر مدرسه یک مربی یا معاون پرورشی حضور پیدا خواهد کرد و مشاوران استان هم با اولویت مدارس متوسطه اول ساماندهی می شود.
به گفته حمزه ای، حدود 9 هزار و 400 مربی و معاون پرورشی و 260 مشاور در مدارس ساماندهی شده است.
وی به تقارن هفته اول مهرماه با آغاز دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: در این هفته نیز نمایشگاه هایی با هدف به تصویر کشیدن و پاسداشت ایثارگری شهدا و جانبازان در مدارس استان برپا شده است..
معاون آموزش و پرورش قم در ادامه گفت: کتابخانه مدارس نیز با جداسازی کتاب های فرسوده از نو، طبقه بندی موضوعی و نصب لیست کتاب ها در قفسه ها، ساماندهی شده است تا دانش آموزان حداکثر استفاده را از این کتاب ها داشته باشند.
وی با بیان این که هیچ مدرسه ای فاقد کتابخانه نیست، اضافه کرد: 130 مدرسه استان علاوه بر داشتن مخزن کتاب، قرائت خانه نیز دارند تا دانش آموزان در فضایی مناسب به مطالعه بپردازند.
وی با بیان این که در مدارس ابتدایی کتابخانه ها به صورت قفسه های کلاسی ایجاد شده، افزود: 480 مدرسه ابتدایی در سطح استان با سه هزار و 500 قفسه کتاب در کلاس ها وجود دارد و امیدواریم یک هزار و 500 قفسه کتاب نیز در سال جاری اضافه شود.
حمزه ای افزود: در 180 مدرسه متوسطه اول و 220 مدرسه متوسطه دوم، کتابخانه های عمومی موجود است.
به گفته وی، تا سال 91 سرانه هر دانش آموز 11 جلد کتاب بود، ولی امروز این سرانه به 18 جلد کتاب افزایش یافته است.
به گفته وی، نمایشگاه کتابی با 6 هزار عنوان کتاب در نیمه نخست آبان ماه امسال در کانون امام خمینی(ره) برپا می شود و مسئولان مدارس می توانند با حضور در این نمایشگاه به خرید کتاب های مورد نیاز اقدام نمایند.
به گفته حمزه ای، سال گذشته آموزش و پرورش یک میلیارد و 500 میلیون ریال کتاب به کتابخانه مدارس اهدا کرد و امیدواریم امسال نیز همین مبلغ کتاب برای کتابخانه های مدارس خریداری شود.
در سال تحصیلی جدید، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 630 ساختمان آموزشی شامل یک هزار و 100 مدرسه دولتی و حدود 300 مدرسه غیردولتی به تحصیل مشغول شدند.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.