به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری جمعه شب در آیین گشایش نمایشگاه «یاد یاران عاشورایی» به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و ایام محرم در قم، با اشاره به این که دشمنی جبهه کفر و استکبار با ایران اسلامی همچنان ادامه داشته و مضاعف شده است، افزود: رئیس جمهوری نادان آمریکا هرچقدر سخنان سخیف بگوید، ملت بزرگ ایران همچنان روی پای خود ایستاده است و از ترامپ و بالاتر او هراسی ندارد.
دونالد ترامپ سه شنبه گذشته در سخنان خود در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد درمورد توافق هسته ای گفت: این بدترین و یکی از یک طرفه ترین توافقی بوده که آمریکا تاکنون در آن حضور داشته است و این توافق مایه دردسر و نگرانی برای آمریکا شده است.
وی خاطرنشان کرد: ما اجازه نخواهیم داد ایران سلاح هسته ای بسازد، ما نمی توانیم اجازه دهیم که ایرانی ها از توافق هسته ای به عنوان پوششی برای جنگ افراز هسته ای خود استفاده کنند.
وی در ادامه سخنان خود گفت: هرچه نام و یاد شهدا و دفاع مقدس گرامی داشته شود، برای نسل امروز کشورمان مفید و موثر خواهد بود و باید مراقبت کنیم تا هیچ گاه از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی فاصله نگیریم.
وی با بیان این که امروز همه جهانیان به قدرت، عزت و صلابت ملت غیور ایران اسلامی معترف بوده و دچار بهت و حیرت شده اند، خاطرنشان کرد: مستکبران غربی برای آنکه ایران اسلامی الگوی دیگر کشورها و آزادیخواهان جهان نباشد، هشت سال جنگ تمام عیار را علیه انقلاب نوپای ایران تحمیل کردند.
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امروز ایران اسلامی به برکت خون شهیدان دارای چنان آبرو و اقتداری است که می تواند بر اساس وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی از کشورهای همسایه خود به خوبی حمایت کرده و آنها را از شر تروریست ها نجات دهد.
حسینی بوشهری، رمز و راز این همه عزت و پیروزی را توکل و تقوای رزمندگان اسلام دانست و گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگرفته از تعالیم عاشورایی است و همواره می توانیم تحقق وعده های الهی در پیروزی جبهه حق را مشاهده کنیم و باید با استفاده از زبان هنر در ابعاد گوناگون، صحنه های زیبای دفاع مقدس را به جهانیان عرضه کنیم.
امام جمعه موقت قم با بیان این که امروز پیام عاشورا و همچنین انقلاب اسلامی در جهان به گوش می رسد، تصریح کرد: در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیر و جوان کشورمان همچون حضرت علی اکبر و حبیب بن مظاهر به میدان مقابله با دشمنان رفتند و کودکان بیگناه همچون حضرت علی اصغر به شهادت رسیدند.
حسینی بوشهری در پایان با بیان این که مستکبران غربی به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبوده و نیستند، اظهار داشت: دشمنان اگر نسبت به قدرت موشکی و دفاعی کشورمان ایراد می گیرند، بدانند که ایران اسلامی در ابتدای راه است و به پیشرفت های بسیار بیشتر و چشمگیرتر دست خواهد یافت.
نمایشگاه «یاد یاران عاشورایی» در جوار کوه خضر نبی و در حدفاصل شهرک قدس تا مسجد مقدس جمکران دایر شده و تا ششم مهرماه صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 22 پذیرای عموم علاقه مندان به ویژه جوانان و دانش آموزان است.
31 شهریورماه سالروز شروع جنگ تحمیلی در سال 1359 هجری شمسی توسط رژیم بعثی صدام می باشد که 31 شهریورماه تا 6 مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.