سید محسن صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: پنج هزار دستگاه وانت نیسان از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح کشور خریداری شده که در مرحله نخست سهم استان قم 40 دستگاه است و 20 دستگاه دیگر در آینده به مددجویان واگذار می شود.
وی با بیان این که این خودروها به افرادی که پرونده هایشان در کارگروه اشتغال کمیته امداد تایید شده است، واگذار می شود، اضافه کرد: در این راستا تسهیلاتی به مبلغ 300 میلیون ریال با بازپرداخت پنج ساله از سوی صندوق کارآفرینی امید به مددجویان واجد شرایط کمیته امداد پرداخت شده است.
وی بیان کرد: آقایان سرپرست خانوار و یا از کار افتاده ای که توان کارهای سنگین ندارند و یا فرزندان پسری که نان آور خانواده هستند، در اولویت واگذاری این خودروها قرار دارند.
صالحی گفت: توانمندسازی خانواده ها به عنوان یک محور اصلی در سال جاری مدنظر است تا بتوانیم با خوداشتغالی افراد، آن ها را به افرادی تولیدکننده تبدیل کنیم.
وی افزود: در این راستا 10 هزار تن از افراد تحت پوشش بین 18 تا 60 سال که بیشتر آن ها را خانم ها تشکیل می دهند، آماده اشتغال در قم هستند.
60 میلیارد ریال از محل اعتبارات کمیته امداد و 300 میلیارد نیز از محل اعتبارات بانک های عامل برای اشتغال این افراد در سال جاری در نظر گرفته شده است.
سال گذشته 504 خانواده با خوداشتغالی از پوشش کمیته امداد قم خارج شدند که در صورت همکاری بانک های عامل در پرداخت وام خوداشتغالی، سه هزار شغل در سال 96 برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شود.
در حال حاضر 20 هزار خانوار در استان قم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قم هستند که از این تعداد خانوار، 14 هزار معادل 70 درصد زنان سرپرست خانوار می باشند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.