فاطمه رهبر روز سه شنبه در گردهمایی آموزشی مددکاران کمیته امداد از 11 استان کشور در مشهد افزود: پیشتر تعداد مددکاران کمیته امداد هزار و 900 نفر با سرانه 890 پرونده بود اما هم اینک این تعداد به سه هزار و 800 مددکار با میانگین 440 پرونده رسیده است.
وی در ادامه شمار کنونی خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد را در سطح کشور یک میلیون و 600 هزار خانوار اعلام و بیان کرد: تعامل دوسویه بین مددکار و مددجو امر بسیار مهمی است. هدف کمیته امداد توانمندسازی می باشد بنابراین باید محلی برای عبور نیازمندان و قشر محروم بوده و ایجاد وابستگی دائمی برای افراد نداشته باشد تا در نهایت زمینه توانمندی و عزت خانواده ایجاد شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امام خمینی(ره) همچنین از برونسپاری خدمات به عنوان ظرفیت غنی در این نهاد یاد و بیان کرد: مددکاران برای ارائه خدمت مطلوب به مددجویان و رفع مشکلات خانواده ها با استفاده از ظرفیتهای برون سپاری می توانند از خدماتی مانند مراکز مشاوره بهره مند شوند.
وی همچنین گفت: 65 درصد سرپرستان خانوار زیر پوشش کمیته امداد را زنان تشکیل می دهند. در اقدامی جدید و به منظور ارائه خدمت ویژه و اهمیت به حوزه زنان در هر یک از استانهای تهران، قم و گلستان یک اداره توسط بانوان امدادگر اقدام به ارائه خدمات به مددجویان می کند.
رهبر به اجرای طرح پالایش نیز اشاره و بیان کرد: پارسال برای اجرای این طرح 248 هزار پرونده از گردونه حمایتی کمیته امداد خارج شد. خدمات، فرایندها و مدت زمان ارائه خدمات در کمیته امداد باید مشخص و تعیین شود. ارائه خدمات کمیته امداد به مددجویان باید زماندار باشد زیرا این امر به توانمندی مددجویان کمک می کند.
دوره آموزشی مددکاران کمیته امداد از 11 استان کشور تا 16 تیر جاری در مشهد ادامه دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.