معاون فرهنگی کمیته امداد گیلان گفت: مشارکت و مساعدت خیرین و نیکوکاران در طرح شوق زیارت سبب ارتقای روحیه دینی و معنوی نیازمندان می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، عباس بهزاد قویم لنگرودی معاون فرهنگی  کمیته امداد استان گیلان در جمع 200 تن از زائرین اعزامی به سفر زیارتی قم  اظهار کرد : کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از مشکلات اقتصادی و فرهنگی  بویژه در بین جامعه مددجویان و خانواده های محروم و نیازمند مستلزم عزم عمومی همه نهادهای حمایتی است و این نهاد همواره با  اجرای طرح های متعدد و متنوع فرهنگی در این امر پیش قدم بوده و در سال جاری  نیز  اردو های زیارتی – تربیتی  در قالب طرح شوق زیارت  با مساعدت خیرین و نیکوکاران انجام می شود .

وی با تاکید بر اینکه توسل و زیارت ریشه در بنیان های فکری و عقیدتی فرهنگ شیعه دارد، تصریح کرد : برخلاف تفکر و اندیشه های غلط و منحط وهابی گری که توسط  دشمنان قسم خورده اسلام و به کمک مزدوران آنان در جهان و بویژه در منطقه حساس خاورمیانه و با هدف اسلام زدایی تبلیغ و اشاعه می شود،  استقبال بی نظیر و حضور پرشور مسلمانان در اماکن مذهبی و مقدس نشان دهنده پیوند دیرینه با آموزه های اسلام است.

بهزاد قویم لنگرودی با اشاره به استقبال خیرین و نیکوکاران از طرح شوق زیارت افزود: مشارکت و مساعدت خیرین و نیکوکاران در طرح شوق زیارت سبب ارتقای روحیه دینی و معنوی نیازمندان می شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد گیلان خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد 3000 نفر از مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار و دختران در شرف ازدواج با صرف اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال به عتبات و عالیات و سایر اماکن مقدسه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز طرح شوق زیارت انجام خواهد شد گفت : در انتخاب زائر در قالب  طرح شوق زیارت اولویت با کسانی است که به دلیل محرومین فرصت حضور در اماکن مقدسه را نیافته اند و این فرصت با مشارکت و حمایت خیرین و نیکوکاران فراهم می شود.

شایان ذکر است در نخستین اردوی فرهنگی– تربیتی و زیارتی در سال جاری تعداد 200نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران تحت حمایت حضور داشتند که به مدت 4 روز از برنامه های زیارتی بهره مند می شوند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.