به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور روز چهارشنبه در «آیین معارفه، تحلیف دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای استان قم» درمحل فرمانداری افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا با رای مردم انتخاب شده اند از این رو باید با تمام توان خویش برای حل مشکلات گام برداند و نباید وارد فضاسازی سیاسی شوند.
وی ادامه داد: باید درمدت زمان کوتاه، مشکلات مردم، آسیب شناسی و فهرست بندی شود تا با اولویت بندی، کارهای مطالعاتی انجام شود.
وی با بیان این که باید از ظرفیت قشر تحصیل کرده استفاده نمود، گفت: حضور نیروهای تحصیل کرده از طرفی برای کشور تهدید و از طرفی فرصت است چراکه بسیاری از این افراد دارای ایده های خوبی در کارهایی فرهنگی و عمرانی هستند.
ذوالنور ادامه داد: در اجرای کارها باید از تنوع نظرات تخصصی بهره برد و از توان علمی و فکری جوانان تحصیل کرده استفاده کرد.
وی با قدردانی از زحمات اعضای دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: اعضای شورا با تلاش خویش اقدام های خوبی را انجام داده اند و ما نمایندگان مردم قم نیز در کنار اعضای دوره پنجم برای عمران و آبادی قم در ابعاد مختلف دریغ نخواهیم کرد.
ذوالنور خاطرنشان کرد: در ابعاد مختلف استان مشکلات بسیاری داریم که نیاز به تلاش و روحیه جهادی اعضاست و آنان باید با همت مضاعف وارد صحنه عمل شوند.
وی بااشاره به این که شوراهای اسلامی شهر و روستا برکتی برای کشور هستند گفت: اصل شوراها با عنوان قانون رسمیت یافته است و هزینه های فراوانی برای کشور دارند از این رو باید در چارچوب قانون به وظایف خویش عمل کنند.

**امیرآبادی: تنظیم پیش نویس قانون درآمدهای پایدار شهرداریها
احمد امیرآبادی دیگر نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز دراین جلسه با بیان این که تلاش های خوبی توسط اعضاهای شوراها درقم صورت گرفته است گفت: مسئولیت در شورا شغل محسوب نمی شود ولی آنان وظیفه ای سنگین درراستای خدمت به مردم بر عهده دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ایرادهایی درخصوص قانون شوراها اشاره کرد و گفت: قوانین باید در مجلس اصلاح شود ضمن این که درطی چند سال نواقص با موارد اصلاحی رفع شده است.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت قاضی دادگستری در کمیته انطباق، هماهنگی در آغاز به کار شوراها با دولت، تحقیق و تفحص و اعتبارات و سایر موارد از جمله موارد قانونی است که در مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.
امیرآبادی، با اشاره به این که پیش نویس قانون درآمدهای پایدار شهرداری ها در حال تنظیم است گفت: در این حوزه نیازمند راهکارهای تخصصی شوراها و سایر متخصصان هستیم ضمن این که با اقدام های انجام شده در برنامه ششم و بودجه سال 96 درآمد دهیاری ها را چهار برابر کرده ایم که این امر باعث پیشرفت و آبادانی روستاها می شود.
وی به نظارت درانتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا درقم اشاره کرد و گفت: در حق شورای عالی نظارت خیلی جفا شد و اتهام هایی به اعضای شورای نظارت زده شده که هیچ کدام درست نبود.
آیین معارفه و تحلیف دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای استان قم، با حضور استاندار قم، جمعی از مسئولان و منتخبین مردم قم در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد. 13 تن به دور پنجم شوراهای اسلامی شهر قم راه یافتند.
دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم شب گذشته با برگزاری دویست و چهل و سومین جلسه رسمی و علنی به کار خود پایان داد.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.