در شبانه روز منتهی به‌شانزدهم مردادماه از مجموع یکهزار و ۳۰۷ آزمایش کرونای صورت گرفته نتیجه ۷۴۴ مورد و بیش از نیمی از این آزمایش‌ها مثبت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به‌آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: در شبانه روز منتهی به‌شانزدهم مردادماه از مجموع یکهزار و ۳۰۷ آزمایش کرونای صورت گرفته نتیجه ۷۴۴ مورد و بیش از نیمی از این آزمایش‌ها مثبت شد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، محمد رضا قدیر در گفت و گویی اظهار داشت: در  این مدت ۱۳۹ تَن مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به‌کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی استان مورد پذیزش قرار گرفتند.

وی بستری شدن ۱۱۴ تَن از این افراد را مورد توجه قرار داد و گفت: ۸۸ بیمار که طی روزهای گذشته بستری شده‌بودند نیز با تشخیص پزشکان معالج مرخص شدند.

وی افزود: ۹ تَن از بیمارانی که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده بود نیز جان خود را از دست دادند.

رئیس علوم پزشکی قم کل بیمارانی که هم اکنون در مراکز درمانی قم بستری هستند را ۷۹۲ تَن ذکر کرد و گفت: ۱۸۱ تَن از این بیماران به‌دلیل وخامت وضعیت جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم ۱۹۳ هزار و ۹۹ دُز واکسن تزریق شده‌است.

بخش بستری موقت بیمارستان امیرالمومنین قم راه اندازی شد

قدیر همچنین گفت: در پی شدت گرفتن ویروس کرونا و نیاز به‌تزریق داروی رمدسیویر، بخش جدید بستری موقت بیمارستان امیرالمومنین که فقط به‌منظور تزریق این دارو است، راه‌اندازی شد.

وی یادآور شد: این بخش با ۵۰ تخت دایر شده که فقط مخصوص بیمارانی است که دستور بستری موقت به‌منظور تزریق داروی مخصوص بیماران کرونایی از پزشک دارند.

قدیر تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم، ضمن افتتاح این بخش از خدمات صورت گرفته توسط پزشکان و پرستاران قدردانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.