عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: پروژه نفوذ دشمن در حوزه افسانه نیست؛ بلکه هم طراحی نظری دارد و هم واقعیت‌های میدانی.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه برخی خود را پرچمدار حوزه انقلابی بدانند و حرکات خودسرانه انجام دهند، حرکتی ضد انقلابی است و دشمن روی این حرکت‌های خودسرانه حساب باز می‌کند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، آیت الله عباس کعبی در سلسله نشست‌هایی با عنوان "بصیرت‌افزایی مکتب حاج قاسم در امتداد فیضیه" در مدرسه فیضیه برگزار شد، افزود: حتی اگر اندیشه و روحیه این افراد خوب و مخلصانه‌ای باشد، بازهم در زمین دشمن بازی می‌کنند؛ «هَلَکَ مَن لَیسَ لَهُ حکیمٌ یُرشِدُهُ» همواره باید برای کارهای خود مجوز شرعی داشته باشیم و صرفا به دنبال تخلیه انرژی انقلابی خود نباشیم؛ تایید برخی از بزرگان یکی از همین مجوزات شرعی است.

وی با اشاره به اینکه انسجام درونی حوزه به نفع حوزه انقلابی است، بیان کرد: رعایت شان بزرگان به ویژه مراجع معظم تقلید سبب تقویت حوزه انقلابی است؛ تقسیم کار و توزیع نقش و حرکت بر مدار وظیفه شرعی به نفع حوزه انقلابی است؛ اینکه یک عده خود را متولی حوزه انقلابی دانسته و دیگران را ضد انقلاب بدانند، درست نیست.

وی اظهار داشت: باید بصیرت انقلابی را در حوزه تقویت کرد و طرح هایی همچون طرح ولایت را در حوزه برگزار کرد؛ عقلانیت انقلابی برای حوزه انقلابی بسیار مهم است و باید بر اساس آن حرکت کرد.

کعبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر بخواهیم وضعیت موجود را ارزیابی کنیم، باید بگوییم که وضعیتمان خوب است؛ حوزه ما انقلابی است و نباید اجازه دهیم، تهمت بی‌تفاوتی نسبت به انقلاب به حوزه های علمیه زده شود.

وی گفت: حوزه ما انقلابی است و این انقلابی‌گری باید تثبیت شود؛ مراجع، اساتید، بزرگان، جامعه مدرسین، شورای عالی، مجمع نمایندگان طلاب و بدنه طلاب و فضلا نشان دادند که انقلابی هستند و این مساله در حضور خودجوش تشییع آیت الله مصباح یزدی نمایان شد و باید قدردان آن باشیم.

وی گفت: برای انقلابی ماندن حوزه، باید وظایف خود را به درستی انجام دهیم؛ انجام وظایف به معنای حاشیه‌سازی نیست و از آن باید دوری کرد؛ انقلابی‌نمایی به جای انقلابی‌گری واقعی، حوزه انقلابی را تهدید می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: گروه فرقان در گذشته همین کارها و تندروی‌ها را انجام داد و خودسری در حوزه علمیه و در میان روحانیت، حرکت ضدانقلاب است و دشمن بر روی حرکت های خودسر حساب باز می کند؛ بزرگان باید حرکات ما را تایید کنند.

به گفته کعبی، نفوذ افسانه نیست؛ بلکه هم طراحی نظری دارد و هم واقعیت‌های میدانی؛ سرویس‌های اطلاعاتی از راه‌هایی همچون مباحث جنسی، پول، شهرت، جاه طلبی و... وارد شده و بر روی نقاط ضعف افراد کار کرده و او را جذب می نمایند.

وی گفت: دشمن امروز کار می کند که مدرسه علمیه بسازد و مرجعیت‌تراشی کند و این مباحث جزو واقعیت‌هاست؛ از نفوذ مهم‌تر، شرکت‌های تجاری است که دشمنان برای اطرافیان برخی از افراد دارای عنوان قابل توجه فراهم کرده و آنان را وابسته اقتصادی خود کرده و از طریق این شرکت ها کارهای خود را انجام می دهند و در مورد این داستان نیز مصداق های قابل توجهی وجود دارد.

کعبی خاطرنشان کرد: مساله بعدی، دادن بورسیه به افراد است تا در خارج از کشور تحصیلکرده و به آنان تسهیلات می دهند و در آن‌جا با او رابطه برقرار کرده و بر او تاثیرات خود را می گذارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: سرویس های اطلاعاتی بر روی برخی از افراد معمم متجدد با تحصیلات دانشگاهی کار کرده و به آنان خط می دهند تا مطابق با برنامه های آنان عمل کنند.

وی گفت: امروز در میدان جنگ پیچیده با آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و... هستیم و این جنگ همانند دفاع مقدس نیست که دشمن و ادوات آن مشخص باشد؛ بلکه جنگ تمام‌عیار و نرمی است که در آن قرار داریم؛ دشمن در این جنگ تمام‌عیار، قرارگاه داشته و تقسیم کار می کنند تا به اهداف خود برسند.

کعبی تصریح کرد: یکی از محورها در این تقسیم کارها، حوزه های علمیه است که تفاوتی میان حوزه قم، نجف و حوزه های دیگر وجود ندارد؛ اما قم از این باب حایز اهمیت است که تز انقلاب است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.