سید عبدالله میر ابراهیمی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: دستگاه فوق برای استریلیزاسیون و کم خطر کردن پسماندهای عفونی و بیمارستانی تعریف شده که با استفاده از امواج ماکروویو این عمل را اجرا می‌کند.

وی ظرفیت زباله‌های انباشت شده در این دستگاه را ۱۰ تُن دانست، و گفت: هم اکنون این دستگاه از چین بارگیری شده و در آینده نزدیک وارد ایران و شهرقم می‌شود.

میرابراهیمی با اشاره به اینکه محل استقرار این دستگاه با نظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان مشخص خواهد شد، افزود: دو تَن از کارشناسان چینی که مقیم قم هستند کار راهبری و فرآیند استقرار و نصب این دستگاه را انجام میدهند.

مدیر عامل پسماند قم با بیان اینکه دستگاه مذکور در کنار سایر اقلام بهداشتی مانند ماسک و دستکش از جمله اهدایی‌های چین به ایران است، گفت: با توجه به میزان پسماندهای پزشکی درقم، با پیگیری‌های مدیران استان و همچنین نظر موافق مسئولان کشوری، مقرر شد این دستگاه در قم راه اندازی شود.

وی حجم زباله‌های پزشکی تولید شده درقم در ایام کرونا را ۱۱ تُن ذکر کرد، و گفت: در شرایط عادی حجم‌ زباله‌های پزشکی ۵ تا ۶ تُن است و در فصولی که درگیر آنفلوانزا و بیماری‌های ویروسی هستیم، این حجم زیادتر نیز می‌شود.

میرابراهیمی با بیان اینکه ۱۰ بیمارستان‌ قم مجهز به سیستم اتوکلاو و بی‌خطر ساز زباله هستند، درپاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت مطب ها، کلینیک ها و درمانگاه‌های کوچک نیز خاطرنشان کرد: مدیریت پسماند شهرداری متولی مدیریت پسماندهای پزشکی نیست و فقط بواسطه مشارکت در دفع پسماندهای پُر خطر با علوم پزشکی همکاری داریم.

وی یادآور شد: هر نوع سیاستگذاری در خصوص مدیریت تولید، ذخیره‌سازی، جمع آوری و دفن پسماندهای پزشکی به عهده دانشگاه علوم پزشکی و با نظارت محیط زیست است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.