به گزارش روابط عمومی استانداری قم، سردار سعید محمد روز چهارشنبه در جلسه شورای سازمان قطار شهری قم در سالن امام جواد(ع) استانداری بر تلاش و همکاری مجموعه مدیریتی استان به‌منظور رفع موانع موجود در مسیر اجرای متروی قم تاکید کرد.

وی افزود: در مسیر تکمیل و بهره‌برداری از مترو قم، موانعی وجود دارد که با برطرف نمودن این موانع، تسریع در اجرای طرح را در دستور کار قرار خواهیم داد.

انتظار مدیریت استان، افتتاح فاز اول مترو قم تا پایان سال ۹۹ است

استاندار قم نیز در این جلسه بابیان این‌که با توجه به اهمیت و تاثیر  قطار شهری در توسعه استان، مترو قم یکی از طرح‌های اولویت‌دار استان است گفت: اجرای فاز اول این طرح تا پایان سال ۹۹ از انتظارات اصلی مدیریت قم است .

بهرام سرمست با تاکید بر تعامل مناسب میان مدیران استان و پیمانکار طرح قطار شهری، ادامه داد: خوشبختانه همکاری و هم‌افزایی خوبی در زمنیه اجرای به‌موقع این طرح در استان وجود دارد.

استاندار قم بر لزوم اجرای هرچه سریع‌تر طرح قطارشهری قم تاکید کرد.

در این جلسه گزارش پیشرفت طرح و خواسته‌ها و پیشنهادهای هیات مدیره سازمان قطار شهری به پیمانکار ارائه شد تا روند عملیاتی شدن مراحل تکمیل طرح قطار شهری قم طی شود و در موعد مقرر این طرح به بهره‌برداری رسد.

عملیات اجرایی ساخت خط A متروی شهر قم در نیمه دوم سال ۸۸ بااعتباری بالغ‌بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد، راه‌اندازی خط متروی قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران راه‌اندازی می‌شود.

ضرورت توسعه پایش تصویری در قم

استاندار قم همچنین در جلسه پایش تصویری شهر قم با اشاره به اهمیت پایش تصویری از منظر حوزه امنیتی، ترافیکی، کنترل جرائم و ارتقای ضریب ایمنی گفت: اقدام‌های بسیار خوبی در تجهیز معابر و محورهای مواصلاتی در راستای کنترل هوشمند شهر قم صورت گرفته است.

سرمست با تاکید بر تعامل و همکاری همه دستگاه‌های دولتی در راستای توسعه و تجهیز سیستم پایش تصویری افزود: در چارچوب مصوبه شورای امنیت کشور، دستگاه‌های متولی مسئول پیگیری وظایف خود هستند.

وی بابیان این‌که امکانات ادارات مختلف باید به‌صورت یکپارچه مورداستفاده قرار گیرد ادامه داد: استانداری وظیفه هماهنگی در راستای بهره‌گیری حداکثری از تجهیزات و امکانات دستگاه‌ها و هم‌افزایی بین آن‌ها را دارد.

سرمست در ادامه پیگیری رویکرد مدیریت هوشمند جرائم توسط پلیس را ضروری دانست و افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم نیز باید در پیگیری تامین اعتبارات هوشمندسازی معابر به‌صورت جدی عمل نموده و این کار را در اولویت تامین بودجه قرار دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.