سیدمحسن رضوی‌اصل روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: وزنه‌برداری یکی از رشته‌های باسابقه در ورزش قم است و قهرمانان متعددی در این رشته برای ورزش استان افتخار کسب کرده‌اند، رشته‌ای که در حال حاضر تعداد ۸۰ ورزشکار سازمان‌یافته و بیمه‌شده دارد.

وی اضافه کرد: با حمایت‌ اداره کل ورزش و جوانان سالن‌های شهید رواقی و شهید زین‌الدین در اختیار هیات وزنه‌برداری است و برنامه‌های مختلف آموزشی، همگانی، قهرمانی، فرهنگی و استعدادیابی این رشته در آن اجرا می‌شود.

وی افزود: سالن وزنه‌برداری شهید زین‌الدین در منطقه نوبهار قم واقع‌شده و سالن شهید رواقی در مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم قرار دارد و مسابقات مختلف استانی، برنامه‌های اوقات فراغت، میزبانی اردوها، آمادگی برای اعزام‌ها و تمرینات وزنه‌برداران در این سالن انجام می‌شود.

وی در ادامه به مدال‌آوری این رشته از مسابقات کشوری سال گذشته اشاره و اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸ مهم‌ترین دستاورد این رشته کسب سه مدال از مسابقات رده سنی بزرگ‌سالان کشور توسط علی‌ ابی‌پور بود، رقابت‌هایی که در اهواز برگزار شد و این قهرمان ارزنده وزنه‌برداری قم افتخارآفرینی کرد.

رضوی‌اصل با اشاره به اعزام‌های این هیات به رقابت‌های کشوری، افزود: تیم‌های قم در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی کشور در رده‌های سنی جوانان و بزرگ‌سالان به میدان رفتند، همچنین تیم مستعد و آینده‌دار هیات نیز راهی دومین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور شد.

وی بابیان این‌که در بخش آموزش یک دوره کارگاه دانش‌افزایی ویژه داوران و مربیان استان قم برگزار کردیم، ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ داور فعال داریم و چهار مربی نیز در این رشته فعال هستند، ضمن اینکه دو باشگاه به‌صورت تخصصی در وزنه‌برداری قم فعالیت می‌کنند.

رییس هیات وزنه‌برداری استان قم از فعالیت این رشته در بخش بانوان نیز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه وزنه‌برداری بانوان نیز در کشور فعال است، سال گذشته در این زمینه دو نفر از بانوان قم به کارگاه دانش‌افزایی این رشته در تهران اعزام شدند تا بخش بانوان این رشته را هم تقویت کنیم.

وی به رقابت‌های استانی و برنامه‌های فرهنگی هیات نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته یک دوره مسابقات استانی این رشته در قم برگزار شد، ضمن اینکه برای شناخت ترکیب تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی کشور نیز پیکارهای انتخابی برگزار کردیم.

وی گفت: در حوزه فرهنگی نیز حضور در منازل پیشکسوتان و قدردانی از این عزیزان، عیادت از خانه سالمندان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از پیشکسوتان، مربیان و داوران وزنه‌برداری قم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید ناصر پیام و زنده‌یاد حسین جعفری از قهرمانان استان انجام شد. ر.ج/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.