رسول منعم روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به موفقیت هندبالیست‌های قم در کسب مجوز صعود به لیگ برتر کشور، اظهار داشت: هندبال پیش‌ازاین هم سابقه حضور در لیگ برتر هندبال را داشته، اما اکنون و در این شرایط کسب این دستاورد نشان‌دهنده وجود استعداد و توانمندی بالای جوانان قم در رشته هندبال است.

وی تصریح کرد: وقتی این تیم وارد رقابت‌های لیگ دسته اول هندبال ایران شد، بخش خصوصی از حمایت آن انصراف داد اما تیم به حال خود رها نشد و اداره کل ورزش و جوانان به همراه هیات هندبال حامی این تیم بودند و تا جایی که امکان داشت پشتیبانی لازم صورت گرفت تا مربیان و بازیکنان با کمترین دغدغه به میدان بروند.

منعم درخصوص این‌که آیا هندبال قم در فصل آینده لیگ برتر حضور می‌یابد یا خیر؟ افزود: یقینا در جلسات مختلف با مسئولان استان و همچنین بررسی‌های کارشناسی با مجموعه‌هایی که شرایط حمایت مالی از این رشته را دارند، حضور این تیم در مسابقات لیگ برتر هندبال کشور را پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم اضافه کرد: در راه حضور موفق این تیم در مسابقات لیگ دسته اول هندبال کشور از هیات هندبال خواسته شد نیازهای مختلف این تیم برای تمرینات و برگزاری مسابقات و همچنین برای آماده‌سازی تیم تامین شود، ضمن این که بازیکنان و کادر تیم هم متعصبانه برای موفقیت در لیگ تلاش کردند و نتیجه آن با کسب مجوز صعود به لیگ برتر همراه بود.

وی در ادامه با بیان این که قم ظرفیت و استعداد بالایی در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی دارد، تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان همواره تلاش کرده با کارشناسی دقیق از این قابلیت برای حضور درخشان ورزش قم در سطح کشور به‌خوبی برنامه‌ریزی کند، اگرچه مشکلات مالی و نداشتن اسپانسر در اکثر رشته‌های ورزشی وجود دارد.

منعم همچنین بابیان این‌که هدف ما این است که تمام رشته‌های ورزشی فرصت حضور در رقابت‌های کشوری را داشته باشند، ادامه داد: برای این منظور اقدام‌های خوبی انجام و سعی شده آن دسته از رشته‌های ورزشی که نیروهای بومی خوبی در سطح استان دارند شناسایی کرده و برای حضور موفق در مسابقات مختلف کشوری حمایت کنیم.

تیم هیات هندبال قم با درخشش در رقابت‌های سال ۱۳۹۸ لیگ دسته اول هندبال باشگاه‌های کشور مجوز صعود به لیگ برتر این رشته را کسب کرد و امسال نماینده قم در این رقابت‌ها خواهد بود، درحالی‌که مسابقات لیگ برتر هندبال در سال جاری با حضور ۱۵ تیم برگزار می‌شود.ر.ج/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.