به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس، اضافه کرد: مناطق آلوده‌تر قم به کرونا شناسایی و نسبت به غربالگری فوری آن‌ها اقدام شده است.

وی افزود: در مراکز و مکان هایی که تجمع مردم در آن مانند اماکن ورزشی زیاد است خطر شیوع کرونا بیشتر بوده و باید با همکاری و تعامل تمام دستگاه‌ها و شهروندان از موقعیت قرمز کرونایی خارج شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان اینکه پاسخ‌های پزشکی کرونا باید توسط دانشمندان این رشته ارائه شود، یادآور شد: بحث‌های علمی کرونا نباید سیاسی شود و پاسخ‌های علمی صرفا باید توسط اساتید پزشکی داده شود نه شخصی مثل ترامپ که هیچ اطلاعات پزشکی ندارد.

وی در پایان گفت: در ماه رمضان دل‌تنگ اماکن مذهبی و مساجد هستیم اما ازآنجایی‌که قم همچنان در موقعیت قرمز کرونایی دارد باید تمهیدات درستی توسط ستاد بحران قم اندیشیده شود.

کرونا ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتماً جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.