به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در این مراسم طی سخنانی خدمت در قم را توفیق الهی دانست و با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد این استان ، بیان کرد: وجود بارگاه حضرت معصومه(س) و حضور مراجع عظام تقلید، مرکزیت جهان تشیع و قرار گرفتن در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور مسئولیت مضاعفی را متوجه مسئولان این استان کرده است.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم و توسعه و پیشرفت بدون همکاری و تعامل دستگاه‌ها و نهاد مسئول محقق نخواهد شد، افزود: در استان قم شاهد سطح بالایی از این همدلی و همگرایی در مناسبت های مختلف هستیم.

سرمست با قدردانی از زحمات و تلاش‌های نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت، به نقش تأثیرگذار این نیرو درمقابله با کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود، در تامین امنیت سلامت مردم و اجرای شایسته طرح فاصله گذاری اجتماعی نقش بسیار مهمی را ایفا نموده‌است.

وی با تأکید براهمیت آمادگی‌ها و برنامه ریزی‌ها در مراحل مختلف قبل، حین و بعد از بحران ها، از استان قم به عنوان اولین استان درگیر بحران کرونا و بدون فرصت برنامه ریزی قبلی اشاره و تصریح کرد: این شرایط باعث شد تا تمام توان استان به مدیریت مسائل مربوط به حین و بعد از بحران معطوف و متمرکز شود. 
استاندار قم همچنین با اشاره به  همراهی و حمایت های راهگشای مراجع عظام تقلید، روحانیت و ائمه جمعه برای عبور موفق از این بحران تصریح کرد: امروز خوشبختانه در مدیریت و کنترل این بیماری در کشور و استان قم به یک موفقیت نسبی رسیده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مطلوب استان قم در شاخص امنیت فیزیکی و روانی گفت: از این حیث، قم وضعیت بسیار خوبی در مقایسه با سایر استان های کشور دارد.

وی با تاکید بر تقویت احساس امنیت به عنوان یک اولویت در سطح استان قم افزود: در این راستا ارائه آموزش‌های حرفه‌ای برای مقابله با جرائم سایبری و سازمان یافته جهت پیشگیری از وقوع جرائم ضروری است.

سرمست همچنین با اشاره به حضور گسترده اتباع خارجی درقم گفت: ساماندهی اتباع با توجه به وضعیت استان نیز از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی پیشگیری از سرقت و نیز ساماندهی معتادین متجاهر را نیز از اولویت های استان دانست و تصریح کرد: در قم باید احساس امنیت بیش از سایر استان های کشور باشد.

وی با تاکید بر اهمیت حاکمیت مدیریت علمی و کارشناسی نیروی انتظامی گفت: پلیس در عین اینکه باید اقتدار را نشان دهد؛ در شهر کریمه اهل بیت(ع) بایستی منشاء احساس آرامش برای شهروندان و تأمین فضای اعتدال باشد.

استاندار قم دربخش پایانی سخنان خود با تأکید بر لزوم توجه به موضوع ارتقاء رده  انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: تحقق این مهم نقش بسیار تعیین کننده ای در زمینه تأمین امنیت مطلوب و پایدار استان خواهد داشت.

وی درپایان با قدردانی از همراهی و خدمات سردار آقاخانی، برای سردار میرفیضی فرمانده ی جدید ناجا در قم آرزوی موفقیت کرد.

 مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان قم صبح امروز با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد.

سردارعبدالرضا آقاخانی که پیش‌تر فرماندهی انتظامی استان قم را برعهده داشت به افتخار بازنشستگی نائل شد.

بنابراین گزارش، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در حکمی، سردار میرفیضی را که تاکنون فرماندهی انتظامی استان مازندران را برعهده داشت به‌عنوان فرمانده انتظامی قم منصوب کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.