محمد جمشیدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: محمدرضا شعبانی از سه سال قبل و بعد از درخشش در رقابت‌های قهرمانی پاراتکواندو ایران تاکنون عضو ثابت اردوهای آماده‌سازی و ترکیب نهایی تیم‌های اعزامی ایران به مسابقات مختلف برون‌مرزی بوده و اکنون برترین پاراتکواندوکار ایران در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم رده‌بندی فدراسیون جهانی است.

وی بابیان اینکه شعبانی در رتبه ششم برترین‌های دنیا قرار دارد، افزود: این ورزشکار نخستین بار در سال ۱۳۹۶ عضو تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کره ‌جنوبی شد ولی نتوانست از نخستین تجربه اعزام آسیایی خود مدال کسب کند، تا اینکه در سال ۱۳۹۷ در دومین اعزام برون‌مرزی خود در مسابقات جام ملت‌های آفریقا که پاراتکواندوکاران سایر قاره‌ها هم امکان حضور داشتند به مدال نقره دست یافت.

رییس هیات تکواندو استان قم اضافه کرد: شعبانی همان سال برای دومین بار متوالی عضو تیم ملی ایران در مسابقات پاراتکواندو ۲۰۱۸ قهرمانی آسیا شد، رقابت‌هایی که در کشور ویتنام به انجام رسید و ملی‌پوش استان قم نشان برنز را به ارمغان آورد تا نخستین مدال‌آور پاراتکواندو قم از پیکارهای آسیایی این رشته ورزشی لقب بگیرد.

وی ادامه داد: این ملی‌پوش ارزنده پاراتکواندو قم پس از کسب نشان برنز آسیا در سال ۱۳۹۷ به مسابقات قهرمانی جهان هم رفت اما مدالی کسب نکرد ولی اسفندماه همان سال در پیکارهای جام فدراسیون جهانی تکواندو در جزیره کیش حضور یافت و با شکست تمامی حریفان خود مقام نخست و عنوان قهرمانی این رویداد بزرگ را رقم زد.

جمشیدی گفت: ملی‌پوش پاراتکواندو استان قم بعد از تاثیرگذاری مثبت خود در نخستین قهرمانی قم در پاراتکواندو ایران در شروع سال ۱۳۹۸، مردادماه سال گذشته برای سومین بار به رقابت‌های قهرمانی آسیا در کشور اردن رفت تا بعد از ناکامی سال ۹۶ و برنز سال ۹۷ رقابت‌های آسیایی، این بار قدرتمند ظاهرشده و نخستین بار قم را صاحب نشان طلای پاراتکواندو قاره کهن کند.

وی افزود: مدال طلایی که شعبانی در مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ اردن به دست آورد نام وی را بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان‌ها انداخت و جایگاه وی را در رتبه‌بندی فدراسیون جهانی تکواندو نیز ارتقا داد، به‌طوری‌که اکنون در جدیدترین رتبه‌بندی پاراتکواندوکاران دنیا، با ایستادن در جایگاه ششم وزن منهای ۷۵ کیلوگرم بهترین ایرانی این وزن به شمار می‌آید.

رییس هیات تکواندو استان قم خاطرنشان کرد: در شرایطی که ۶ پاراتکواندوکار ایرانی در رتبه‌بندی ماه می فدراسیون جهانی این رشته حاضر هستند، محمدرضا شعبانی در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم با کسب ۵۳.۸۳ امتیاز رده ششم را به خود اختصاص داده است، درحالی‌که این رشته نخستین بار در بازی‌های پارالمپیک توکیو نیز حضور می‌یابد. ر.ج/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.