مهرداد غضنفری روز چهارشنبه درکارگروه تنظیم بازار قم درسالن جلسات استانداری بیان کرد: هدف ما این است که مردم به چشم تلاش مسئولان را برای پیگیری امور و کم کردن مشکلات اقتصادی ببینند و به همین خاطر اجازه سوء استفاده در بازار استان را نمی‌دهیم.

وی افزود: اگر به‌سرعت به تخلفات در بازار رسیدگی شود،‌ اعتماد مردم افزایش و مشکلات کاهش می‌یابد به همین خاطر نسبت به وقوع تخلف در بازار استان حساس هستیم و اگر با جریمه و سایر روش‌های تنبیهی مانند نصب بنر تخلف از بین نرفت، آن واحد صنفی و فروشگاه را هرچند بزرگ باشد، پلمب می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ به لطف الهی تعداد واحدهای عرضه کالاهای موردنیاز مردم در سطح استان آن‌قدر زیاد است که پلمب واحدهای متخلف خللی در روند توزیع کالا در بازار قم به وجود نمی‌آید.

غضنفری با اشاره به این‌که نظارت بر بازار استان به‌صورت مستمر دنبال می‌شود،‌ گفت: گران‌فروشی به‌هیچ‌عنوان قابل‌پذیرش نیست، آن کالاهایی که قیمت مصوب دارد که باید به همان نرخ عرضه شود،‌ قیمت‌گذاری سایر کالاها نیز باید بر اساس دستورالعمل‌ها باشد و هرگونه تخلف در این رابطه در بازار قم،‌ با برخورد قانونی همراه است.

وی بیان کرد: افزایش قیمت حبوبات دربرخی واحدهای صنفی و فروشگاه‌های استان به‌هیچ‌عنوان قانونی نیست و ما درقم کمبودی در این زمینه نداریم،‌ بنابراین قیمت این محصولات باید هرچه سریع‌تر اصلاح و با متخلفان برخورد شود تا مردم حبوبات را که ازجمله محصولات غذایی مهم است باقیمت متعارف تهیه کنند.

وی با اشاره به این‌که قم درزمینهٔ تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم ازجمله استان‌های برتر کشور است،‌ ادامه داد: بیش از یکهزار کامیون ۱۰ تنی شکر وارد استان شده‌است و ما درتوزیع کالاهای اساسی کمبودی نداریم.

غضنفری همچنین گفت: ما درشرایط به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا نگاه حمایتی از اصناف استان داریم اما اجازه افزایش قیمت غیرقانونی محصولات موردنیاز مردم را نیز نمی‌دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.