احمد امیرآبادی فراهانی عصر سه‌شنبه در جلسه گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی در سالن کرامت استانداری، اضافه کرد: برخی از مصوبات اقتصادی و تولیدی قم در سال ۹۸ به دلیل کوتاهی مدیران به مرحله انجام نرسیده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: درصورتی‌که در احداث مسیر دسترسی نمایشگاه دائمی در بین مدیران استانی شاهد کارشکنی نباشیم این طرح ازنظر وزارت راه و شهرسازی مانعی برای پیشبرد ندارند.

امیرآبادی گفت: در طول آزادراه قم-تهران بیش از ۴۰ مسیر دسترسی محلی در محدوده استان تهران احداث‌شده درحالی‌که در محدوده قم اجازه هیچ‌گونه دسترسی داده نمی‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی قم در کیلومتر یک آزادراه قم-تهران در حال احداث است.

وی در ادامه افزود: بخش خصوصی قم در روزهای شیوع کرونا کاملا پای‌کار بوده و نسبت به رسیدگی به وضعیت معیشت کارگران قم گام‌های بزرگی برداشته است.

وی اضافه کرد: حفظ کارگران در واحدهای تولیدی قم در دو ماه گذشته مطلوب بوده و از بیکاری بسیاری از کارگران قمی در واحدهای صنعتی جلوگیری شده است.

امیرآبادی تصریح کرد: خیرین سلامت و صاحبان واحدهای صنعتی قم در دو ماه گذشته بخش مهمی از کمبودهای خانواده‌های نیازمند را برطرف کرده‌اند.

وی همچنین گفت: برای تخصیص حقابه های قم پیگیری‌های مقدماتی انجام‌شده و وزارت نیرو نیز با تخصیص تمام حقابه های استان موافقت به عمل‌آورده است.

چرخ تولید قم در ایام کرونا متوقف نشد

دیگر نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: با همکاری بخش خصوصی و کارگران قمی در روزهای شیوع کرونا چرخ تولید متوقف نشد و از بیکاری چند هزار کارگر جلوگیری به عمل آمد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری افزود: ادامه فعالیت واحدهای تولیدی قم در دو ماه گذشته در شرایطی رخ داد که بخش خصوصی استان ضربات اقتصادی زیادی را متحمل شده است.

وی گفت: مسئولان قم به دنبال برنامه‌ریزی در ایام پساکرونا باشند، در جهان بعد از کرونا تکیه‌بر توان داخلی بیش از گذشته موردتوجه خواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افزایش ۳۰ درصدی تسهیلات بانکی در مسیر تولید در سال ۹۸ آینده اقتصادی قم را امیدوارکننده‌تر کرده است.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.