"بهرام سرمست" روز پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور دکتر باقری معاون سیاست های اقتصادی معاون اقتصادی رییس جمهوری در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، طی سخنانی پیگیری تبعات اقتصادی ناشی از کرونا در استان قم را مهمترین هدف این جلسه دانست و اظهار کرد: باید برای جبران خسارات وارد شده به واحدهای صعنتی و اقتصادی استان برنامه ریزی شود.

استاندار قم با بیان اینکه مبارزه با کرونا هنوز تمام نشده و زمان پایان آن نیز مشخص نیست، گفت: ضمن اینکه برای کاهش شیوع بیماری کرونا تلاش می کنیم؛ باید سازگاری زیست شهروندان و توسعه ی اقتصادی کشور و استان قم را همزمان دنبال کنیم.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم و کاهش قیمت نفت ادامه داد: با وجود همه مشکلات و موانع، مسئولان کشور و استان به خوبی توانستند شرایط را مدیریت کنند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود توجه به شرایط استان ها در سیاست های حمایتی از سوی دولت را نیز ضروری دانست و تصریح کرد: استان قم در مقایسه با سایر استان ها و برخی از کشور ها توفیقات خوبی در مدیریت بحران کرونا بدست آورده است از این رو ملاک دولت در تخصیص اعتبارات حمایتی نباید تنها منحصر به جمعیت استان ها باشد.

وی با اشاره به وزن جمعیت شهری قم، سهم بخش خدمات، حضور گسترده اتباع، بخش گردشگری و زائرپذیری استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: وجود این مختصات در قم در برنامه ها و سیاستهای حمایتی دولت باید مورد توجه قرار گیرد.

سرمست همچنین با اشاره به کشف بیماری کرونا بیان کرد: استان قم از ابتدا درگیر این بیماری شده است و مدت زمان بیشتری اقتصاد استان قم دچار رکود و تعطیلی شد و به لحاظ میزان درگیری نیز وضعیت سخت تری داشت.

استاندار قم ‌در پایان از حمایت ها و پیگیری های دکتر نهاوندیان معاون محترم اقتصادی رییس جمهوری قدردانی و ابراز امیدواری کرد ویژگی ها و مختصات قم اعم از وزن جمعیت شهری، اتباع و بخش خدمات در سیاست های حمایتی دولت مد نظر قرار گیرد.

در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های اجرایی استان پیشنهادهای خود را در راستای حمایت از واحدهای تولیدی، خدماتی و اقتصادی آسیب دیده از بیماری کرونا را تدوین و ارائه نمایند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.