صدیقه صدیق تقی زاده، روز یکشنبه در نخستین جلسه هماهنگی اجرای طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا در سالن معصومیه فرمانداری قم، افزود: رصد و پایش آسیب‌های روانی کرونا بر خانواده‌ها و بانوان با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در دستور کار است.

وی بابیان این‌که استان قم در زمینه مقابله با کرونا سرآمد کارهای بزرگ در کشور است، گفت: دل‌جویی از خانواده متوفیان کرونا با دستور استاندار قم در دستور کار قرار گرفته و تاکنون به تمام خانواده‌هایی که عزیزان خود را از یکم اسفندماه ۹۸ تا دهم فروردین‌ماه جاری از دست داده‌اند، تماس گرفته‌شده و بسته‌های تکریم به این خانواده‌ها اهداشده است.

مشاور امور بانوان استانداری، با تاکید بر این‌که دل‌جویی از تمام خانواده‌های متوفی کرونا در روزهای آینده انجام می‌شود، ادامه داد: خانواده‌های نیازمند متوفی کرونا در حال شناسایی هستند که با تکمیل این اطلاعات، به دستور استاندار قم، به تمام این خانواده‌های نیازمند کمک مالی اهدا می‌شود.

صدیق تقی زاده، با تاکید بر لزوم ساماندهی و شبکه‌سازی کمک‌های مردمی در قم، ادامه داد: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زیادی در استان وجود دارد که تاکنون این ظرفیت‌ها ساماندهی نشده است و می‌توان از فرصت کرونا برای ساماندهی این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی بابیان این‌که تمام نیازمندان استان توسط بسیج شناسایی‌شده‌اند، ادامه داد: ایجاد سامانه جامع شناسایی خانواده‌های نیازمند به‌منظور توزیع ارزاق در ماه رمضان در دستور کار است.

مشاور امور بانوان استانداری قم، با تاکید بر این‌که شبکه‌سازی و ایجاد هماهنگی میان نهادهای مختلف بسیار ضروری است گفت: کار ضربتی روزهای آینده، ایجاد سامانه اطلاعاتی از نیازمندان استان و جلوگیری از موازی کاری در این زمینه است.

به گزارش ایرنا،‌ کووید۱۹، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.