بهزاد رادمنش روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن گندم مرغوب وارداتی در مجتمع ذخیره‌سازی و سیلوی گندم استان تخلیه و بیش از ۶۰ هزار تن دیگر نیز در برنامه حمل و ذخیره‌سازی برای سیلوی گندم قم پیش‌بینی شده است.

وی افزود: سال‌هاست اتصال خط آهن مجتمع ذخیره‌سازی و سیلوی گندم استان به خط ریل سراسری راه‌آهن کشور قطع شده و پیگیری‌های این اداره کل برای اتصال مجدد آن به نتیجه نرسیده است اما با این وجود در شرایط سخت و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به خصوص در حوزه حمل و نقل جاده ای، تلاش شد تا میزان ذخیره گندم استان در حد مطلوب تامین و حفظ شود.

وی ادامه داد:درهمین راستا با تدابیر و تمهیدات صورت گرفته، تمامی عملیات حمل و ترابری گندم وارداتی از بنادر جنوب کشور با اهتمام وجدیت تمامی عوامل دخیل دربارگیری و انتقال از کشتی به کامیون‌ها، سیستم حمل و نقل جاده‌ای و کارکنان پرتلاش مجتمع ذخیره‌سازی و سیلوی گندم اداره کل غله وخدمات بازرگانی استان قم، در تمامی ساعات و ایام و بطور شبانه‌روزی، طبق برنامه‌های تدوین شده با موفقیت کامل صورت پذیرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم همچنین افزود: این حجم از حمل و ذخیره سازی گندم در سیلوی استان، علاوه بر آنکه موجب افزایش مقدار قابل توجه ذخایر استراتژیک گندم ، موجبات افزایش کیفیت گندم و آرد مصرفی نانوایی‌ها و تمامی صنوف مصرف کننده آرد استان را نیز فراهم می‌کند.

سیلوی بتنی شهید نخعی که در جنوب غربی شهر قم قرار دارد، دارای ظرفیت ذخیره سازی ۱۰۸ هزارتن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تن در ساعت در زمینی به مساحت ۶۶۰۰ مترمربع ایجاد شده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.