ناظر گمرکات استان هرمزگان روز یکشنبه گفت: پس از ورود کشتی و پهلوگیری، دستگاه های مجوز دهنده با موافقت گمرک نسبت به نمونه برداری پیش از اظهار اقدام نموده و با ارائه اسناد حمل به گمرک، مجوز بارگیری از سوی گمرک صادر و انتقال مستقیم کالای اساسی از کشتی به قطار صورت خواهد پذیرفت.

ابوالفضل اکبرپور افزود: گمرک اجازه حمل یکسره کالاهای اساسی متعلق به بازرگانی دولتی را بدون کد رهگیری و صرفاً با ارائه نامه بانک عامل مبنی بر قرار گرفتن کالای اظهاری در صف تامین ارز صادر می کند.

وی ادامه داد: پس از دریافت نمودن اسناد حمل و نامه بانک عام و نیز انجام نمونه برداری، کالاهای اساسی در کمترین زمان مقرر با انجام تشریفات گمرکی ترخیص خواهد شد.

۱۶ فروردین ماه یک فروند کشتی حامل گندم به میزان بیش از ۶۹ هزارتن در بندرشهید رجایی تخلیه کرد که براساس برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، عمده بار این کشتی به طور مستقیم در واگن بارگیری و پس از ارزیابی‌های گمرکی از بندر خارج می‌شود.

براساس برنامه تا پایان فروردین ماه پنج کشتی دیگر گندم در بندر شهیدرجایی پهلو خواهد گرفت که بخش عمده آن از طریق حمل و نقل ریلی وارد کشور می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.