بارش باران شدید در شهر قم با آب‌گرفتگی خیابان‌ها پیوند دیرینه و ناگسستنی دارد و هر بار نیز  کارشناسان ضعف زیرساخت‌های قم برای تاب‌آوری در برابر بارش باران و نیز تدابیر لازم برای هدایت این آب ها به مجاری زیرزمینی و عدم رعایت بهداشت از سوی شهروندان و رها کردن زباله در جوی ها را بعنوان عوامل اصلی این معضل نام می برند. 

شدت آب‌گرفتگی عصر امروز دوشنبه در برخی معابر پرتردد قم در حدی بوده که با عبور هر خودروی سواری حجم زیادی از آب‌های روان جاری‌شده در خیابان به اطراف پخش‌شده و سبب آزار شهروندان و عابران پیاده می‌شود، تنگ‌تر شدن گره‌های ترافیکی مشکل دیگر این روزهای بارانی قم است، باران که می‌بارد، شهر قم در عرض چند دقیقه  قفل می‌شود.

مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد سرریز حجم انبوه آب در شهرک قدس خیابان پاسداران، بلوار جمهوری، خیابان جوادالائمه(ع)، خیابان ۴۵ متری کارگر، خیابان امامزاده ابراهیم، میدان امینی بیات و بلوار شهید محمود نژاد بسیار شدید و قابل‌توجه است.

بارش باران و آب گرفتگی ها همچنان تا ساعت انتشار این گزارش ادامه دارد و برخی شاهدان عینی نیز از جاری شدن سیلاب درخروجی قم به سمت اراک خبر می دهند، با این حال هنوز اظهارنظر یا واکنشی رسمی در این خصوص منتشر نشده است. /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.