به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی حیدری غروب شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، از ثبت نام یک میلیون و ۱۲۴ هزار قمی در سامانه سلامت سیب خبر داد و گفت: در این زمینه استان قم در رتبه دوم کشوری قرار دارد، علاوه بر این حدود ۵۱۱ هزار نفر از شهروندان نیز در سامانه سلامت خود اظهاری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه طی طرح نوروزی و تب سنجی در ورودی و خروجی‌های قم ۶۰۳ هزار و ۸۹۱ نفر تست شدند، ادامه داد: علاوه بر اینکه نظارت‌های صورت گرفته از اصناف نیز به منظور کنترل بیماری انجام شد که در این راستا ۵۱۰۴ بازرسی صورت گرفته که در نهایت منجر به ثبت ۱۱۶۷ تخلف، صدور ۵۵۲ اخطار کتبی و نیز پلمب ۳۳۹ واحد شده است.

فرماندار قم به توزیع ماسک در استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۶۱ هزار ماسک توزیع شده در استان قم، ۲۴۷ هزار مورد اهدا شده و ۳۱۴ هزار ماسک به فروش رسیده است؛ نکته حائز اهمیت اینکه هنوز تولید ماسک در استان به اندازه کافی نیست و با این وجود همه تلاش‌ها در راستای تأمین نیازهای دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

روزهای سخت اصناف

رئیس اتاق اصناف قم نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات اصناف مختلف به دلیل تعطیلی طولانی مدت، گفت: برخی پاساژها و مجتمع‌ها مثل مجتمع ناشران تردد زیادی در آنها صورت نمی‌گیرد و می‌توان در این باره تصمیمات جدیدی اتخاذ کرد.

حسن احمدلو با بیان اینکه تمام کسبه برای شب عید به شکل ویژه برنامه ریزی می‌کنند که متأسفانه رکود ناشی از تعطیلی‌های اجباری باعث به سختی افتادن آنها شده، افزود: با تعطیلی کامل پاساژها و مجتمع‌های تجاری برخی صنوف و واحدهای صنفی مجازی که در این مجموعه‌ها قرار دارند نیز متضرر می‌شوند که لازم است برای این مسئله نیز چاره اندیشی صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.