بخش های خلجستان، جعفریه، شهر دستجرد قم و همچنین روستای وشاره از شب گذشته شاهد بارش برف بود و برودت هوا و بسته شدن مسیر مواصلاتی برخی از روستاهای استان به دلیل شدت بارش برف نیز گزارش شده است.

بر اساس برخی گزارش ها ارتفاع برف در برخی روستاهای مرتفع استان به بیش از ۱۰ سانتی متر نیز رسیده است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته در تمام نقاط استان نیز بارش برف و باران گزارش شده است.

هواشناسی قم نیز برای روز پنجشنبه هواس استان قم را ابری در برخی ساعات بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف و باران پیش بینی کرد که بر این اساس بیشنه سرعت باد در امروز را نیز تا ۴۵ کیلومتر بر ساعت پیش بینی کرد.

بر اساس اعلام هواشناسی قم، ایستگاه دستجرد با ۱۲.۴ میلی متر و جعفریه با ۱۲.۲ میلی متر بیشترین و ایستگاه های کوشک نصرت و کوه سفید با ۲.۳ و ۳.۲ کمترین بارش در ۲۴ ساعت گذشته را ثبت کرده اند.

همچنین با اساس پیش بینی هواشناسی قم، بیشینه و کمینه دمای استان از ۱۰ و پنج درجه سانتی گراد در روز پنجشنبه به ۱۷ و هفت درجه سانتی گراد در روز جمعه افزایش خواهد داشت.

وضعیت جوی استان قم برای روز جمعه نیز، ابری در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استان قم پیش از این با اشاره به اعلام سطح قرمز هواشناسی گفت: با توجه به هشدار کشاورزی سطح قرمز سازمان هواشناسی، کشاورزان از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری باید مراقب باد شدید و سرمازدگی شکوفه ها در باغات باشند. 

محسن اوروجی با اشاره به احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، بارش برف و تگرگ و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی کوهستانی، تصریح کرد: از همه شهروندان تقاضا می کنیم با توجه به ضرورت ماندن در خانه در این ایام از سفرهای غیرضروری به شدت اجتناب کنند. /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.