بهرام سرمست دوشنبه شب در حاشیه بازدید از روستای خورآباد در بخش کهک قم به منظور رسیدگی به موضوع سیلاب در این منطقه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا افزود: امیدواریم که ما مسئولان بتوانیم با همکاری مردم برنامه ریزی درستی انجام دهیم تا باران به عنوان رحمت الهی برای مردم استان تبدیل به نِقمت و بلا نشود.
وی با بیان اینکه با مدیریتی که انجام شده است با وجود بارندگی شدید در این استان امیدواریم هیچ مشکلی پیش نیاید، گفت: رودخانه قمرود در داخل شهر قم، با توجه به سوابقی که در گذشته وجود داشته است، به طور کامل از وسایل نقلیه تخلیه شده است.
مسیر رودخانه قمرود قم از اوائل دهه 80 شمسی برای تردد خودروها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سال های گذشته به صورت بلوار در 2 مسیر حدود هشت کیلومتری به صورت رفت و برگشت درآمده است. وقوع سیل 11 فروردین سال 1388 در بستر رودخانه قمرود که جان چهارتن را گرفت، باعث شد از آن زمان مسئولان شهری قم نسبت به بارش های شدید باران در منطقه بالادست این شهر و جلوگیری از خطر احتمالی در مسیر رودخانه قمرود حساسیت بیشتری داشته باشند و با پیش بینی وقوع سیلاب، فورا اقدام به تخلیه رودخانه از مسافر و خودرو کنند.
وی با اشاره به آمادگی کامل تمام دستگاه های امدادرسان و خدمات رسان در سطح استان خاطرنشان کرد: انشاء الله با همکاری و همیاری مردم با وجود بارندگی شدید مشکلی در این زمینه به وجود نخواهد آمد.
سرمست به بازدید خود از روستای خورآباد بخش کهک قم اشاره و اظهار کرد: از این روستا و مسیر آن به شهر کهک بازدید داشتیم که مقداری سرریز سیلاب وجود داشته که امیدواریم مشکلی به وجود نیاورد.
استاندار قم با اشاره به آمادگی کامل دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و روستاییان تصریح کرد: فرماندار قم مدیریت بحران بخش کهک را برعهده دارد.
وی از مردم خواست تا به هشدارهای مدیریت بحران و نیز به هشدارهایی که توسط رسانه ها داده می شود، توجه لازم و کافی را داشته باشند و از توقف در مسیر رودخانه ها و مناطقی که امکان سیلاب وجود دارد، خودداری کنند.
بخش کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم 30 کیلومتر است، این بخش دارای 2 دهستان کهک و فردو و 18 روستا می باشد.
در حال حاضر بارش باران درقم به طور موقت قطع شده اما براساس پیش بینی سازمان هواشناسی از بامداد سه شنبه بارندگی آغاز خواهد شد.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.