سید محسن میرهادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تاکنون مشکل آبگرفتگی در سطح شهر گزارش نشده است و با توجه به پیش بینی هایی که صورت گرفته بود، حدود چهار هزار و 500 مترمکعب لایروبی انهار برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر در مناطق هشت گانه صورت گرفته است.
وی با بیان این که از 250 زیرگذر سطح شهر بازدید فنی صورت گرفته است، اضافه کرد: 250 دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک مکانیزه و 10 دستگاه الکتروموتورپمپ خودمکش در سطح مناطق مستقر است تا در مواقع نیاز، به کار گرفته شود.
به گفته وی، 9 دستگاه تانکر مکنده در قسمت هایی که چاه های جذبی وجود دارد به ویژه بافت فرسوده شهر، مستقر شده است.
میرهادی خاطرنشان کرد: اگر بارندگی به همین صورت ادامه یابد، پارک خودرو در بلوار زائر(حاشیه و بستر رودخانه) ممنوع می شود و ورودی های این بلوار بسته خواهد شد تا مشکلی در آمد و شد وسایل نقلیه در این مسیر پیش نیاید.
مسیر رودخانه قمرود قم از اوائل دهه 80 شمسی برای آمد و شد خودروها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سال های گذشته به صورت بلوار در 2 مسیر در حدود هشت کیلومتر به صورت رفت و برگشت در آمده است. وقوع سیل 11 فروردین سال 1388 در بستر رودخانه قمرود که جان چهار تن را گرفت، باعث شد از آن زمان مسئولان شهری قم نسبت به بارش های شدید باران در منطقه بالادست این شهر و جلوگیری از خطر احتمالی در مسیر رودخانه قمرود حساسیت بیشتری داشته و با پیش بینی وقوع سیلاب، فورا اقدام به تخلیه رودخانه از مسافر و خودرو کنند.
وی در ادامه گفت: با توجه به این که استراحتگاه هایی برای مواقع بارندگی توسط شهرداری قم برای مسافران نوروزی آماده شده است، شب گذشته تمام مسافران مستقر در استراحتگاه ها و بوستان های سطح شهر به محل های مسقف و از پیش تعیین شده مانند سوله های ورزشی و مکان هایی که امکان اسکان بود، هدایت شدند.
وی افزود: هم اکنون در بوستان های شهری به هیچ مسافر و زائری اجازه اسکان داده نشده است و تا زمانی که بارندگی ادامه دارد، اماکن مسقف از جمله سالن های ورزشی شهید حیدریان، رضاییان، جوادالائمه(ع)، سالن تکواندو و نمایشگاه دائمی شهر قم آماده اسکان مسافران است.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.