سید رضا موسوی مشکینی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا  افزود: با توجه به افزایش حجم و خطر پسماندهای عفونی بیمارستان‌های فعال در زمینه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، بی خطرسازی و دفع اصولی این پسماندها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه کارشناسان محیط زیست بر اجرای دقیق پروتکل بی خطرسازی و مدیریت پسماندهای پزشکی در قم کنترل و نظارت دارند، خاطرنشان کرد: مدیریت پسماندهای پزشکی در قم در روزهای گذشته نسبتا مطلوب بوده و مسؤولان ذیربط در این زمینه همکاری مناسبی دارند.

وی با بیان اینکه راه اندازی دستگاه زباله سوز با رعایت ضوابط استقرار و انجام ارزیابی زیست محیطی برای جلوگیری از دفن پسماندهای پزشکی بسیار ضروری است، اظهار داشت: البته با توجه به تولید گازهای خطرناک در زباله سوزها، راه اندازی این سیستم مستلزم استفاده از تکنولوژی‌های به روز و پیشرفته خواهد بود.

موسوی در ادامه افزود: با پیگیری استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم مقرر شده است تا با مشارکت دستگاههای اجرایی ذیربط اعتبار مورد نیاز برای خرید و راه اندازی دستگاه زباله سوز پسماندهای پزشکی تأمین شده و مطالعات زیست محیطی آن نیز تهیه و تدوین شود.

وی در پایان با اشاره به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا، بر ضرورت رعایت ضوابط زیست محیطی و رفع ایرادهای احتمالی در دفع پسماندهای عادی و عفونی تأکید کرد و گفت: شهروندان نیز نباید ماسک ها و دستکش های یکبارمصرف خود را در کوچه و خیابان رها کرده و باید حتما آن را در سطل‌های زباله درب دار قرار دهند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ تماس گرفته و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.